Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.
27. ledna 2022, svátek má Ingrid
TOMI SUSHI: Japonské speciality u náplavky

TOMI SUSHI: Japonské speciality u náplavky

Přímo u náplavky na Rašínově nábřeží nově najdete sushi bar nabízející lahodné japonské speciality. Otevření TOMI SUSHI bylo podle majitelů splněním dlouholetého snu. O tom, jak má chutnat správně připravené sushi, jak je složité sehnat v Česku kvalitní a čerstvé mořské ryby či o úskalích spojených s budováním nového podniku v pandemické době, jsme mluvili s šéfkuchařem Tomášem Šťovíčkem.

 

Jaká byla cesta k otevření vašeho podniku u náplavky?

Sushi a japonské kuchyni se věnuji 17 let a dlouho jsem snil o založení vlastního podniku. Paradoxně tomu pomohla celá „korona situace“, kdy jsme já i bratr dostali výpověď z práce a řešili jsme, co bude dál. Pak jsme objevili tenhle prostor nedaleko náplavky, který nám přišel ideální. Kvůli pandemii jsme se zaměřili na otevření kuchyně pro rozvoz, zároveň nebylo snadné vyhovět přísným regulím, které nařizují stavebně oddělené prostory pro jednotlivé fáze přípravy… K otevření vedla trnitá cesta, na jejímž konci ale byly tváře spokojených a především vracejících se zákazníků. 

 

 

Kde jste se přípravu sushi naučil?

Začínal jsem pod vedením Davida Růži, tehdejšího šéfkuchaře restaurací sítě Kobe. O pět let později jsem mu pomáhal otevírat síť podniků v Česku a na Slovensku. Bráchův známý nám tehdy nabídnul práci a ta kreativita s tím spojená nás oba nadchla. Člověk se vlastně skrz sushi na talíř podepíše. S postupujícími lety jsem se začal o přípravu sushi zajímat více a více, zkoušel jsem nové ingredience a postupy. Zjistil jsem, že udělat ho opravdu kvalitně umí v Česku málokdo.

 

Jak by mělo správně vypadat a chutnat?

Sushi má být nadýchané, načechrané a mělo by se vám v puse rozplynout. Nemůže to být uplácaná rolka, která připomíná rýžový nákyp. Spousta sushi barů rýži rozvařuje, kuchaři na rolky hodně tlačí, jen aby mělo hezký tvar a snadno se krájelo. Samotné krájení je totiž ve finále umění, protože měkká a nadýchaná rolka se krájí složitě. Tím umačkáním si kuchaři zjednodušují práci, ale jídlu to pak ubírá na chuti. 

 

 

Co je vlastně u sushi rozhodující?

Rozhodně kvalita surovin. My bereme kvalitní japonskou odrůdu rýže, protože na ní se rozhodně nesmí šetřit. Rýži musíte také správně propláchnout, osušit, namočit, uvařit a poté prudce zchladit na teplotu lidského těla. V sushi máte cítit každé zrníčko rýže, nikdy nesmí být rozvařená. Důležitý je samozřejmě i ocet, sushi je v překladu kyselá rýže. Kvalitní řasa nesmí být gumová a pak jsou samozřejmě strašně důležité ryby.

 

To věřím, sehnat čerstvé ryby musí být v Česku složité...

Lososy dovážíme z Norska, tuňák je zpravidla z Filipín, Malediv či z Ománu. Záleží to samozřejmě také na lovné sezóně a dalších faktorech. Za těch spoustu let jsem měl možnost ochutnat nespočet druhů řas, dokud jsem nebyl spokojený s jejich kvalitou, a proto odebíráme řasy v tzv. zlaté třídě. Sehnat kvalitní a čerstvé ryby je opravdu kumšt a stojí nás to hodně trpělivosti při ochutnávání, ale i při vyjednávání s dodavateli. 

 

 

Jak jsou vaši zákazníci spokojeni?

Našli si k nám cestu především strávníci hledající kvalitu. Náš koncept je dělat to v co nejmenším měřítku a držet si tu nejvyšší kvalitu. To co bych sám nesnědl, zákazník v životě nemůže dostat na talíř. Toho se držíme, a snad i díky tomu se lidé na sushi u Náplavky rádi vracejí.

 

Co si nejčastěji objednávají?

Největší favoriti v naší nabídce jsou asi crunchy salmon roll, mr. Miagi roll a z předkrmů asi tataki maguro. Záleží ale samozřejmě na zákazníkovi, někdo je spokojený nejvíce s klasikou, jako je california či maki s tuňákem.

 

Kontakt

TOMI SUSHI

Rašínovo nábřeží 405/40, Praha 2 - Nové Město, 120 00

telefon: +420 773 571 019

e-mail: info@tomisushi.cz

web: www.tomisushi.cz

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

NoDilemma: kvalita před kvantitou

Móda každou ženu provází od malička. Iva Archmanová ji miluje od malička a proto oboru oděvnictví věnovala i svá pubertální léta a vystudovala ji. Nyní je hrdou majitelkou lokální autorské značky Nodilemma by Iva Archmanová ze Středních Čech a též člověkem, který za celou tou dřinou stojí.

Slippsy: klasika s designovou příchutí

Kdo říká, že pantofle, ponožky a trenýrky musí být nudné? Hravost, barevnost a pocit pohodlí, to jsou pojmy, které nejlépe vystihují značku Slippsy. Vyzpovídali jsme spoluzakladatele značky Slippsy Tomáše Kaliarika, aby nám celý projekt trochu blíže představil.
Reklama
reklama

Weisskopf Vína: Luxusní vína ze slunečné Izraele i Moravy

Malá rodinná firma Weisskopf Vína se obchodováním s vínem již dlouhých 18 let. Je stabilním dodavatelem moravského vinařství Balážovi, které získalo již řadu ocenění na prestižních soutěžích, a také izraelského národního pokladu z vinařství Binyamina. Weisskopf Vína kromě dodávek lahodného nápoje nabízí i řízené degustace na místě, které si sami vyberete. Kromě toho v jeho nabídce najdete třeba i kvalitní portské víno.

Sweet Flow: Darujte zážitek v kuchyni

Taky rádi pořizujete nebo dostáváte dárky z lásky, které prochází žaludkem? Nebo hledáte inspiraci na dárek pro někoho, kdo v kuchyni rád kraluje? Velmi oblíbenou volbou jsou zážitkové poukazy, ale zážitek nemusí být jen adrenalinový seskok s padákem, relaxační hodina masáže nebo únikovka pro ty, kdo mají dobrodružného ducha. Všechny tyto pocity můžete zažít na jednom místě. V kuchyni. Překvapení? Rozhodně ne! Najít ten správný recept je někdy velké dobrodružství, zvlášť když chcete, aby vážně fungoval. Pustit se do pečení chce pak kapku odvahy. Proces pečení rozhodně zvedá hladinu adrenalinu v krvi, zejména pokud jsou v dosahu děti, hladový partner nebo návštěva za dveřmi. A přesto výsledek takového domácího tvoření může být skvělý pocit rovnající se pokoření nejvyšší hory nebo získání zlaté medaile. Proto není náhodou, že v posledních letech se staly hitem online kurzy pečení a vaření. 

Sládkova akademie: Naučte se rozumět pivu

Sommelierství se obvykle spojuje s vínem. Petr Hána se však sommelierství a související znalosti a dovednosti snaží prosadit i v pivní kultuře. Jak se k tomu dostal a jak se mu to daří v zemi, kde pivu všichni „rozumí“?