Přestože v životě existují tisíce variant, jako by se v každém odvětví jednalo jen o dva hráče.
Jen si to vezměte: Cola vs. Pepsi, KFC vs. McDonald, Sparta vs. Slavia atd. (i takové volby jsou zpravidla o dvou stranách). Mediální souboj má zkrátka rád soupeřící dvojice. Není se tak čemu divit, že to stejným způsobem chodí i mezi televizními stanicemi a jejich nabídkou. Koncem srpna započala televizní bitva v podobě dvou talentových show Česko- Slovensko má talent (Prima) a Talentmania (Nova). Prima měla od začátku navrch, neboť se jí podařilo získat slavnou licenci, která díky internetu frčela již nějakou dobu i u nás. Nova nelenila a okamžitě přišla s domácí variantou ? potud v pořádku. Konkurence musí být. Ale následoval kolosální trapas.
Ne nadarmo se o nás říká, že jsme bulvární národ. Nejčtenějším deníkem je Přestože v životě existují tisíce variant, jako by se v každém odvětví jednalo jen o dva hráče. Pošetilost mo cných intelektuální žumpa, která se s chutí přehrabuje ve spodním prádle celebrit. Nejsledovanější zprávy jsou ty, v nichž je hodně krve a co nejvíce plačících pozůstalých. Máme zkrátka rádi trochu dramatična. I pro český národ ovšem existují místa, kam něco takového nepatří. Své vlastní světy, kde se nevyplatí odrážet ego společnosti. A talentová show je jednou z nich. Nova si proto značně naběhla již prohlášeními, že připravují zcela unikátní show, která nemá obdoby. Přijít s něčím takovým v okamžiku, kdy každý ví (paradoxně díky bulváru), že Prima Nově vyfoukla známou licenci, je při nejlepší vůli úsměvné. To je někde v Nováckých paragrafech regule o tom, že písnička nejlepší, nejlepší, nejlepší se zpívá i s kalhotami dole? Přehnaný mediální tlak ze strany Novy zpočátku zafungoval, přesto se nakonec podařilo televizi Prima ve sledovanosti vyhrát. To považuji za velikou naději pro českou televizní tvorbu, protože se konečně upřednostnila kvalita před nabubřelou reklamou. A to není málo.