Zkuste se pro začátek představit a říct, co je to KOJU?
Samotný název vychází ze začátečních písmen našich příjmení jakožto symbol spojení naší spolupráce a vize (Kosorin a Jurík).
Co se týče značky jako takové, snažíme se být jedineční v tom co děláme, na nic si nehrát a dělat především to, co nás baví. Když se řekne ‚‚KOJU‘‘, chceme, aby se lidem vybavila radost z kvalitního produktu, vlídného přístupu k jejich požadavkům, moderní a jedinečný design a také snahu o ekologický přístupu k celému procesu.
Co vše vedlo za vznikem ginger shotu?
Hlavně jsme si nepřáli vytvořit jen další limonádu, kterých na trhu najdete nespočet. My jsme chtěli nápoj, který bude mít prémiovou kvalitu. Tečka. A tomu jsme podřizovali vše od výběru bio surovin, designu, metody zpracování, používání skleněných lahviček místo plastu, až po čerstvost výroby pro každou jednotlivou objednávku. Důraz na takové požadavky však s sebou nese vyšší náklady než u jiných nápojových značek. To může být pro některé zákazníky počáteční překážkou, avšak snažíme se, aby porozuměli proč tomu tak je a věříme, že se nám to daří, jelikož evidujeme relativně velké množství opakujících se objednávek.
Jak máte práci rozdělenou? Má každý svoji úlohu ve firmě?
Roman - ze začátku jsme téměř vše řešili společně, ale s přibývajícími povinnostmi a počtem objednávek, bylo nevyhnutelné si práci začít rozdělovat. Já momentálně řeším finance, fakturace, web, grafiku a reklamu. Role mezi sebou však nemáme pevně ukotvené. V případě problémů si pomůžeme navzájem a veškeré větší rozhodnutí vždy děláme společně. Důležité je však zmínit i fakt, že se spoustou věcí nám pomáhají lidé z našeho okolí. Ať už je to naše rodina, která nás od začátku podporuje a žene kupředu, nebo přítelkyně a kamarádi, kteří kdykoliv mohou, tak přiloží ruku k dílu. Tímto bychom jim chtěli velmi poděkovat, jelikož jsou důležitou součástí firmy.
Petr - já bych jen navázal na Romana, u mě je to například komunikace a spolupráce, sociální sítě, zásobování a logistika.
Ovšem je dobré znovu zmínit, že KOJU nejsme jen já a Roman. Na výsledné podobě se podílí mnoho dalších lidí, kteří jsou odborníci ve svém řemeslu a my na ně práci rádi delegujeme. Důležitou součástí týmu je Tomáš Gajdoš z Barenuts, kterému patří speciální díky, jelikož nám od samého začátku nesmírně pomáhá.
Myslíte si, Petře, že Vám pití shotu vážně pomohlo s bolestmi v krku?
Rozhodně ano, s bolestmi v krku jsem měl problém opravdu často. Pravidelné angíny, které jsem musel řešit antibiotiky, nic moc příjemného. Hledal jsem řešení, jak z tohoto kolotoče vystoupit. Ginger shoty byla trefa do černého. Jedna věc je, že mi to ostrou bolest v krku vyřešilo. Druhá věc je, že pravidelné pití zázvorových shotů tomuto problému zdatně předchází a podobné starosti už nemusím řešit. Kvalitní zázvor má opravdu sílu a vypálí vše, co mu přijde do cesty.
Mají podle Vás shoty ze zázvoru velké zdravotní benefity?
Mají. Je to jeden z hlavních důvodů, proč jsme se do tohoto projektu pouštěli. Chceme, aby konzumace našich produktů lidem chutnala, ale především aby měla smysl. A není nic lepšího, když si můžete dát to, co vám chutná a ještě přitom pomoct svému tělu.
Obecně se dá říct, že shoty obsahují velké množství vitamínů, mají tedy skvělé využití pro posílení imunity, napomáhají při trávení, zlepšují činnost srdce a působí také jako přírodní nakopávač před tréninkem.
Jaké doporučíte dávkování?
Ideální dávkování je pít alespoň jeden shot (40 ml) každý druhý, třetí den a to pravidelně pro maximalizaci účinku. V případě chřipkové sezóny můžete dávkování zvýšit na jeden shot denně. Nic se ale nemá přehánět, vyšší dávky nedoporučujeme, konzumace zázvoru má své hranice.
Můžete nějaké zkušenosti referovat od zákazníků, že jim Koju zlepšilo zdraví či kondici?
Obdrželi jsme mnoho recenzí na užívání ginger shotu a musíme říct, že jen pozitivní. Mohl bych vypíchnout příklad kamaráda, který si dal shot před tréninkem v posilovně a pokořil svoje PR na bench-pressu.
Dále třeba kulturistům velmi vyhovuje, že vysoký podíl zázvoru v shotu napomáhá trávení, s kterým mívají často problémy vzhledem k velkému objemu konzumace jídla.
Nejčastějším benefitem, co lidé zmiňují, je rozhodně posílení imunitního systému a antibakteriální účinky zlepšující například bolest v krku.
Sám pravidelně cvičím a je pro mě kondice a regenerace svalů důležitá. Máte osobní zkušenost při užívání před/po sportu?
Roman - já shoty užívám na pravidelné bázi a upřímně si nevzpomínám, kdy naposledy jsem byl nemocný, nebo cítil bolest v krku. Shoty si dávám také před tréninkem a jsem po nich více nabuzený, zároveň mi to zrychlí trávicí systém a během tréninků se cítím lehce. Shot mě také příjemně prohřeje díky čemuž se i více potím. Pocení je také spojeno s vyšším vyplavováním endorfinů, což nám svým způsobem zlepšuje náladu, ale to už by bylo na jinou debatu.
Jaké máte druhy shotů.
Naše úplně první varianta byla, jak už název napovídá ‚‚Originální’’, kterou tvoří zázvor, citron, kokosová voda a med. K této variantě nedávno přibyl kamarád Dark a z našeho pohledu se těší velkému úspěchu u zákazníků.
V čem je Koju Dark odlišný?
Koju Dark je odlišný v barvě, chuti, pálivosti a ve vstupních surovinách. Je tvořen limetkou, která dodá shotu příjemnou osvěžující příchuť. Aktivní uhlí přidá této variantě specifickou tmavou barvu a zjemní pálivost zázvoru.
Chystáte do budoucna nějaké nové příchutě?
Ano, a moc se na ně těšíme. Představení tehdejší novinky Dark sklidilo velký úspěch, který předčil naše očekávání. Momentálně pracujeme na třech, až čtyřech dalších variantách, které bychom chtěli mít do podzimu v prodeji. A poté se začít více soustředit na marketing a na koncové zákazníky.
Je důležité vybrat vhodný zázvor pro zpracování ginger shotu nebo je každý ideální?
Zázvor je hlavní surovinou našich produktů, proto bylo extrémně náročné vybrat ten vhodný. I když se to nezdá, tak není zázvor jako zázvor. Některé druhy jsou po vylisování více či méně olejité, různě aromatické a každý měl jinou barvu a výlisnost v poměru na kilogram suroviny. Pro nás se stal tím ideálním Bio Zázvor z Peru. Nejen že má tato země naprosto ideální podmínky pro pěstování této suroviny, ale také měl tento zázvor po vylisování krásně aromatickou vůni s jemně olejitým tělem a výrazně sytou žlutou barvu. Nicméně tímto způsobem jsme postupovali u každé suroviny, kterou k výrobě využíváme.
Kde si můžeme zakoupit Vaše produkty?
Momentálním středobodem prodejní strategie je náš web www.koju.cz, avšak s postupným uvolňováním vládních opatření bychom rádi začali rozšiřovat síť odběrových míst do vybraných kaváren a fitness center, případně dalších prodejen se zdravou výživou.
Už nyní nás ale můžete koupit v prodejně Plný Špajz v Praze, kterým děkujeme za důvěru, nebo v Kutné Hoře v Men´s shop by Hruškovna a samozřejmě u nás na provozovně v Prostějově.