24. prosince 2025, Štědrý den, svátek má Adam a Eva
Slippsy: klasika s designovou příchutí

Slippsy: klasika s designovou příchutí

Kdo říká, že pantofle, ponožky a trenýrky musí být nudné? Hravost, barevnost a pocit pohodlí, to jsou pojmy, které nejlépe vystihují značku Slippsy. Vyzpovídali jsme spoluzakladatele značky Slippsy Tomáše Kaliarika, aby nám celý projekt trochu blíže představil.

Představte nám, kdo vlastně stojí za Slippsy.cz. 

Základními pilíři Slippsy jsem já s Mirkou. Poznali jsme se během vysoké školy na letním „work and travel“ pobytu v Americe. Oba jsme měli ambice a chuť začít něco vlastního. Já se ve Slippsy věnuji více výrobě a designům, Mirka se zase soustředí na marketing a plánování. Všechny důležité rozhodnutí jsou však věcí konsenzu. Za Slippsy dále stojí taky spousty šikovných pomocníků, kteří pomáhají s distribucí zásilek, eshopem a zákaznickým servisem. A taky mnoho šikovných rukou v lokálních krejčovských dílnách v Čechách i na Slovensku.

image5.jpeg

Původně jste začínali tím, že jste vyráběli jen designové pantofle. Jak tento nápad vznikl?

Během jedné návštěvy, kde jsme dostali domácí pantofle, které vůbec nebyly... řekněme vzhledné (smích).  Z toho se rozvinula debata, že vlastně neznáme žádnou značku, která by vyráběla hezké designové barevné pantofle. Oba jsme tehdy pracovali v korporátním světě a potřebovali jsme jakýsi kreativní únik od reality, tak jsme si řekli, proč tuhle díru na trhu nezkusit zaplnit. Takřka každý den jsme se začali potkávat po práci, postupně myšlenku rozvíjeli a plánovali výrobu designových pantoflí. V té době nás ale vůbec nenapadlo, že za pár let budeme vyrábět desítky tisíc produktů ročně.

slippsy-foto_1.jpg

Bylo složité najít potřebné "české ručičky", abyste svůj sen mohli uskutečnit? A proč jste se později rozhodli rozšířit sortiment o ponožky a trenýrky? 

Na počátku jsme si mysleli, že stačí vymyslet designy a najít dílnu, která nám ušije prototypy. To jsme byli hodně naivní. Nakonec jsme museli nakoupit starší šicí stroje a zkusit navrhnout konstrukci a výrobní postup ve vlastních podmínkách. Tím se nám povedlo vyrobit první páry papučí. Až poté, už s vlastním know-how, jsme začali hledat dílnu, která by pro nás naše pantofle vyráběla ve větších množstvích. Od začátku jsme používali bavlněné designové látky. Jednou nám při změně materiálů zůstaly skladem nevyužité látky, které jsme již na papuče neměli jak uplatnit. Tehdy přišla myšlenka zkusit k papučím přidat párové trenýrky ve stejných barevných designech, jaké jsme měli na papučích. Od toho momentu jsme začali vytvářet párové sety a trenýrky se staly oblíbeným produktem, který dnes v počtu kusů již přerostl i samotné pantofle. Ponožky byly a pořád jsou spíše doplňkový produkt, který nám celou kolekci hezky doplnil.

1220-2205391772_1.jpg

Zvažujete výrobu nějakých dalších produktů? 

V roce 2020 jsme začali i s výrobou triček, které si naši zákazníci dlouho žádali a ihned si je oblíbili. V létě jsme přidali k nabídce i limitovanou kolekci dámských tričkových šatů, a před Vánoci jsme uvedli i dlouhé pyžamové kalhoty z biobavlny. V letošním roce plánujeme rozšířit stávající portfolio produktů hlavně o nové zajímavé designy. Určitě se chcete zeptat o jaké, ale nechte se překvapit (smích).

5691-1012259728.jpg

Kde berete inspiraci, pokud jde o design? 

Sledujeme současné trendy a spolupracujeme i s kreativními designéry. Dáváme prostor lidem z našeho okolí i zákazníkům, kteří mnohdy přicházejí se zajímavými nápady. Snažíme se o to, abychom našimi produkty oslovily různé typy lidí s různým vkusem, aby si každý našel něco, co se mu líbí.

slippsy.jpg

Jak se na značně Slippsy podepsala pandemie? 

V prvním roce se nás pandemie dotkla hlavně ve vánočním období, protože jsme naše produkty nemohli prodávat ve velkých nákupních centrech, jak jsme plánovali. Rovněž nám vypadla některé distribuce přes kamenné prodejny, které byly dočasně zavřené, nebo byly nuceny úplně skončit s prodejem. Jednorázové akce jako letní festivaly či designové trhy byly pro rok 2020 také zrušeny, nebo do značné míry omezeny. Náplastí na zmíněné výpadky byl nárůst prodejů online, který nám tyto ztráty do značné míry vykompenzoval. V letošním roce budou dopady inflace a nárustů cen materiálů a všech vstupů taky velkou výzvou pro lokální výrobu.

image4.jpeg

Na svých stránkách píšete "Rádi bychom se prezentovali jako česko-slovenská značka, která vzniká z lokální výroby a je schopna oslovit zákazníky po celém světě." Je něco takového, vzhledem k zvyšující se poptávce, udržitelné? 

Pro český a slovenský trh, na který se momentálně zaměřujeme, je pro nás důležité zachovat výrobu v lokálních dílnách. Samozřejmě, s narůstajícími náklady a rostoucí konkurencí, která vyrábí své produkty za mnohem nižší náklady v Asii, přichází pro všechny lokální výrobce v této nelehké době velká výzva. Jsme však přesvědčeni, že kvalita a flexibilita lokální výroby a podpora domácího trhu práce a zdejších dílen je pro zákazníka pořád velké plus, které ocení a pořád víc a víc lidí bude podporovat nákupy domácích produktů od lokálních značek.

 

Tel.: +420 777 773 715

FB: slippsyeurope

IG: slippsy

www.slippsy.cz

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Vánoce i Nový rok v pohybu: bazén i bruslení s upravenou otevírací dobou a Týdnem sportu zdarma na Výstavišti

Vánoční svátky jsou ideální příležitostí nejen zpomalit, ale také rozhýbat tělo. Plavecký bazén a Malá sportovní hala na Výstavišti proto upravují svou otevírací dobu a zvou veřejnost na oblíbenou akci Týden sportu zdarma. Přehledně přinášíme všechny důležité informace, abyste si sváteční dny mohli naplánovat bez starostí a také třeba trochu aktivně.

Avatar: Oheň a popel míří do kin. Premiéra už 17. prosince

Už 17. prosince 2025 vstoupí do kin dlouho očekávaný film Avatar: Oheň a popel, další kapitola vizuálně i příběhově velkolepé ságy Jamese Camerona. Nový díl se vrací na Pandoru ve chvíli, kdy má tento svět divákům stále co nabídnout — nové prostředí, nové klany, nečekané zvraty i silné emoce.

Cestujte bez stresu: proč se vyplatí mít pojištění, které opravdu funguje?

Kdo někdy cestoval do zahraničí, ví, že i výlet naplánovaný do posledního detailu může narušit jeden nečekaný moment. Při zavírání kufru si člověk často jen pomyslí: „Snad bude všechno v pohodě.“ Většinou je. A právě proto se občas zapomíná, jak tenká hranice odděluje bezstarostný výlet od chvíle, která dokáže zamávat i těmi největšími dobrodruhy.

Zážitek pod stromeček: když vánoční dárek není věc, ale společně prožitý okamžik

Vánoce se každoročně nesou ve znamení radosti, očekávání… a také plných dětských pokojů. Hračky přibývají, ale času na jejich skutečné prožití je čím dál méně. Právě proto se stále více rodin zamýšlí nad tím, zda letos Vánoce nepojmout jinak. Místo další věci darovat dětem něco, co nezmizí v koutě –společný zážitek.

QUEENIE ohlásili letní turné 2026! Fanoušky opět čeká hudební léto plné energie a legendárních hitů

Je to už tradice, na kterou se fanoušci každoročně těší. Kapela QUEENIE, jedna z nejlepších tribute kapel na světě, dnes oznámila své letní turné 2026. Po úspěších z letošního roku se kapela vrátí na česká a moravská pódia s novým koncertním programem, který znovu oživí odkaz legendární skupiny Queen a Freddieho Mercuryho.

Zažijte ty nejzářivější vánoční prázdniny! Winter Wonderland má otevřeno.

Winter Wonderland – to je kouzelný světelný park, kde zaplatíte jen jednou a dopřejete si nekonečné množství zábavy! Hudba, smích, světelné efekty a barevné pohádkové dobrodružství. Hledáte tip na zábavu mezi vánočním cukrovím a pohádkami? Chcete se vydat na okouzlující vánoční procházku?Tak neváhejte a vydejte se snít! Máme otevřeno i během vánočních prázdnin. A pokud chcete své nejbližší potěšit opravdu vtipně a originálně, darujte jim vstupenky! Darovat zážitek je prostě in a kdo by nechtěl plusové body za nejskvělejší vánoční nápad. Navštivte www.wonderlandpraha.cz. Šanci máte do 11. ledna 2026
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.