V sezoně 1929/30 se začala psát historie divadelního sálu v nově vzniklém paláci U Nováků ve Vodičkově ulici. Útočiště zde (až do ukončení činnosti v roce 1938) získalo Osvobozené (později Spoutané) divadlo W+V. Jejich první zdejší inscenací byla hra Líčení pokračuje. Po válce, od 1951 zde působily Pražské estrády - divadla na pomezí revue, kabaretu a sólového cirkusu provozované ČS. cirkusy, varieté a lunaparky.
V sezoně 1955-56 se tu usadilo Divadlo satiry (zřizovatel ONV Praha 1), v němž začínaly budoucí hvězdy ABC jako S. Zázvorková či L. Lipský.
V letech 1955-61 vedl divadlo J. Werich, který se pokusil navázat na tradici někdejšího OD. Jeho zástupcem a zároveň novým partnerem byl M. Horníček – v té době byly uvedeny např. hry Limonádový Joe či Caesar.
V roce 1959 tu byla za přítomnosti F. Dürrenmatta uvedena v české premiéře Návštěva staré dámy v režii. V roce 1958 byla scéna - z administrativních a politických důvodů - přejmenována na ABC .
V roce 1960 byla na zdejším jevišti uvedena další slavná hra z éry OS Balada z hadrů. Nicméně vzhledem k politické situaci a zároveň zdravotním problémům se Jan Werich vzdal v roce 1960 vedení, jeho místo nakrátko zaujal M. Horníček, který v té době vytvořil novou komickou dvojici s M. Kopeckým.
V sezoně 1960-61 nastoupil nový umělecký ředitel J. Jahn a koncem roku 1961 z divadla odešel M. Horníček. Poslední inscenací tehdejšího ABC byl Kiltyho Drahý lhář (1962) v režii O. Ornesta.
Po skončení sezony 1961-62 bylo ABC jako samostatný subjekt zrušeno a celý soubor a působiště převzala MDP. Do MDP přešli i mnozí herci z předchozího souboru, kteří se pak stali hereckými hvězdami období tzv. Ornestina (např. J. Adamová, J. Bohdalová, K. Fialová, N. Gollová, A. Vránová, S. Zázvorková, S. Fišer, L. Kostelka, O. Lackovič, F. le Breux, R. Pellar, J. Zíma) a také balet pod vedením J. Koníčka. Repertoár ABC tvořil protiklad proti více intelektuálním scénám MDP zaměřením na nejširší divácké vrstvy. Byl vyhrazen převážně bulvárním hrám a muzikálu. V 60. letech dostal soubor nové herecké posily (mj. P. Kostka, O. Sklenčka, L. Švormová, V. Hašek, J. Drbohlavová, F. Němec, D. Syslová, L. Trojan, C. Mayerová, J. Libíček, J. Šulcová, V. Preiss, V. Postránecký) a režiséry L. Vymětala, I. Weisse a F. Mišku. Do roku 1972 se tu pod vedením O. Ornesta dodržovaly dvě základní dramaturgické linie – bulvární (nejoblíbenější titul Charleyova teta), a umělecká (Sartre, Williams). Z českého repertoáru se tu hrály hry O. Daňka, V. Blažka a O. Zelenky. Inscenace byly zaměřeny na herecké osobnosti, kterými soubor disponoval a pro které se jednotlivé tituly vybíraly.
V letech 1972-90 soubor vedl L. Poživil. V repertoáru převládaly bulvární komedie a detektivky, ale objevovaly se též muzikály a současná sovětská dramatika. Do divadla se pohostinsky vrátil M. Horníček, který tu ve své režii uvedl několik svých her. V průběhu té doby se objevila též zajímavá zpracování klasických titulů (autorské pojetí režie K. Kříže). Koncepci inteligentního zábavného divadla potvrdil i repertoár po roce 1990 – byli uvedeni Černí baroni (1990) a Dumasovi Tři mušketýři.
V letech 1991-93 byl uměleckým šéfem M. Horanský a na repertoáru dominovala klasická komedie (Wilde, Shakespeare, Gozzi).
V letech 1994-2006 za uměleckého šéfování M. Schejbala v repertoáru dominoval hudebně dramatický žánr + bulvární hry. V té době přišli do souboru opět noví lidé, z nichž mnozí jsou v souboru dodnes.
Od r. 2005 se s nástupem O. Zajíce na místo ředitele stávají Divadlo Rokoko a Divadlo ABC opět společným subjektem, jak tomu bylo v dobách největší slávy divadla - jediným souborem, působícím na dvou scénách.
Zase je to tady – světla, vůně cukroví a první tóny koled. Vánoce se blíží rychleji, než bychom čekali, a s nimi i každoroční otázka: čím letos potěšit své blízké, kolegy nebo obchodní partnery? Abychom vám výběr usnadnili, připravili jsme výběr těch nejlepších tipů na vánoční i firemní dárky. Tak se pohodlně usaďte a pojďme se společně inspirovat – ať máte letos nakoupeno bez stresu a včas.
Pátá řada se chystá uzavřít epickou ságu maloměsta Hawkins, kdy otevřené trhliny v realitě rozpoutají hrůzu a parta mladých hrdinů se vydává na jediný jasný cílový úkol – najít a zabít ďábelského Vecna. Už samotné téma navýsost klasické: poslední bitva, konečné rozuzlení, vyšší sázky. Karanténa města, armádní zásah a lov na jednu z nejzranitelnějších postav – Jedenáctka – dodávají sérii vážnost, dospělost a pocit větší hrozby než kdy dříve.
Jedno z nejmenších pražských divadel s neopakovatelnou neformální atmosférou vyŘEZalo do svého repertoáru další titul. Vraťte nám Sofii Lorenovou je křehká magická komedie s citlivým odkazem do 60. let minulého století.
Expozice Příběh Pražského hradu připomíná tisíciletou historii místa, v němž se utvářely dějiny české státnosti, a to skrze originální předměty ze sbírek Pražského hradu, příběhy lidí, kteří zde působili, i interaktivní program. Expozice byla otevřena v roce 2004 v prostorách gotického podlaží Starého královského paláce. Zahrnuje také dětský program, který zábavnou formou přibližuje historii hradního areálu i nejmenším návštěvníkům.
Do povědomí širšího obecenstva vstoupil jako Adam Anenský v seriálu Sex O'Clock, zakrátko ho uvidíme coby spartakiádního vraha Straku v pokračování série Metoda Markovič. Mladičký herec Maximilián Kocek ale kariérní průlom zažívá i na divadelních prknech. V Kladně teď září v hlavní roli Broadwayí protřelého muzikálu Malý krámek hrůz. „Těžko jsem si mohl přát lepší příležitost se po maturitě na konzervatoři vyhrát,“ říká o svém kladenském angažmá dvacetiletý talent.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.