Nikdy si nehrál na oscarového herce. Rychle pochopil, že jeho největší silou je charisma. ,,Nejsem hezký, ani elegantní. Ale jsem cool. Zatraceně cool.´´ Vin Diesel chápe své postavení v Hollywoodu. Nejvíce miluje zabijáka Riddicka, a proto nikdy nevzdal boj za třetí díl. Nakonec ho prosadil za cenu nižšího rozpočtu. Co na diváky čeká?
V prvním díle se zabiják Riddick řeměnil ze záporáka na klaďase. Ve dvojce dokonce získal několik nadlidských schopností. Jakou evolucí projde ve trojce?
Nechci toho moc prozradit, ale skvělé na téhle sérii je tvůrčí svoboda, kdy si můžeme vybrat prakticky jakoukoli cestu, jíž se vydáme. Je to velmi kreativní prostředí, v němž já a režisér David Thowy na Riddickovi pracujeme a přišlo nám správné v Riddickovi znovuprobudit zvíře, které musí bojovat o holý život. Vrátit se ke kořenům z jedničky.
Riddick byl natočen jako Rko, stejně jako první díl Černočerná tma. Kronika temna Rko nebyla a šla do kina coby PG-13. Bylo těžké u studia znovu-prosadit Rko?
Samozřejmě, nikomu se do toho nechtělo! Ale my jsme na tom tentokrát trvali a raději snížili rozpočet. O Kroniky temna se nám to vymstilo, protože tehdy jsme s chutí přijali peníze a pak si studio nadiktovalo, že musíme natočit film přístupný mládeži. A my jsme chtěli rozšířit Riddickův vesmír, posílit celou mytologii a proto jsme tehdy vsadili na peníze. Tentokrát jsme zvolili opačný přístup, aby byl tlak minimální, je to ohromně osvobozující pocit.
Přijde mi, že celá ta kritika Rkových filmů je trochu nesmyslná.
Moje generace na nich třeba vyrostla. Když mi bylo třináct, sledoval jsem Vetřelce, tehdy tu byl zkrátka pro Rka prostor. Teď už se takové filmy skoro netočí, což je škoda.
Co vás na postavě Riddicka baví?
Hrozně si užívám roli typického antihrdiny. Když jsem o té postavě četl poprvé, přišlo mi, že takového hrdinu jsem ještě nikdy neviděl. Vím, že to vyzní kýčovitě, ale myslím, že díky hraní Riddicka jsem v sobě objevil něco nového. Vydat se do temné izolace, kde člověk porozumí sám sobě. Riddick odráží mé vlastní hledání identity, když jsem byl dítě.
Na jaké akční scény se můžeme těšit?
Šílené! (smích) Důležité je vždy myslet na to, jak je udělat co nejlépe. Pokaždé se snažím, aby choreografie akčních scén měla určité reálně prvky a aby v nich byla jistá logika.
Riddickovu mytologii prohlubují mimo jiné i úspěšné počítačové hry. Můžeme s nějakou další hrou počítat i do budoucna?
Rozhodně! Jsem z té generace, která začínala s TV Pongem a pořád je ve mě pařan. Výhoda her je v tom, že na ně dáte 10-20 milionů a umožní vám ohromným způsobem prohloubit svět, o němž vyprávíte. Je to chytrý způsob, jak moci vyprávět něco, co by ve filmu stálo moc. Takže ano, další hra 100% bude.