Czechoslovakia moto: Fichtl jako láska, která nerezaví

Publikováno 03.05.2020
Když si parta nadšenců v roce 2018 usmyslela, že Jawami Pionýr budou dělat lidem radost ve speciální půjčovně, nikdo je nejspíš nebral moc vážně. Dnes se mohou chlubit dobovou dílnou, která je plná veteránů. O Czechoslovakia Moto jsme si povídali s jejím zakladatelem Janem Dostálem.

Jak jste se dostal k založení Czechoslovakia Moto?

Když mi bylo třicet, chtěl jsem si nějak udělat radost a nevěděl jsem čím. Vzpomněl jsem si, že jsem od mala chtěl Pionýra a tak jsem si ho koupil. Rok jsem na něm jezdil do korporátu a kolega mi tehdy řekl „já tě vždycky vidím, jak tu kroužíš, kéž by se to dalo půjčit. A já na to ‚no tak si uděláme fichtl půjčovnu‘. Rok jsem to víceméně dělal sám a pak se ke mně přidal Honza Lemfeld, díky jeho penězům se firma mohla posunout dál a od té doby jsme parťáci.

Když člověk vstoupí do Czechoslovakia Moto, okamžitě ho prostor zaujme. Kde jste se inspirovali?

Koncept multifunkčního prostoru, který jsme vytvořili, vychází z toho, že jsem někdy od roku 2011 pracoval s Ivanem Petrů v Brašnářství Tlustý. Původně šlo o dílnu s eshopem, ale sem tam si lidé chtěli něco vyzvednout přímo nebo osobně vybrat materiály a tak to začalo sloužit jako kamenný obchod. A tím vlastně vznikl multifukční prostor, kam mohl kdokoli z ulice, zároveň tam docházelo k výrobě a byly tam i kanceláře.

A vy už také sami vyrábíte?

Manufaktura tu ještě přímo není, momentálně fungujeme hlavně jako dílna, ve které děláme servis a renovace. Pak je tu půjčovna a do třetice místo pro setkávání, kde může přijít kdokoli z ulice. Jsme dílna pro veřejnost, takže může každý přijít, sednout si, dát si kafe a sledovat nás při práci.

Jaké typy pronájmů nabízíte?

Máme tři základní typy pronájmů. První je, že přijdete sám nebo s kamarády, půjčíte si pár strojů a jdete se sami projet. To je klasika, jako když si půjčíte auto. A hodně dobře funguje i na romantické výlety ve dvou. Druhý typ pronájmu je s průvodcem. Přijedou turisté, chtějí si půjčit dvě pade, ale neznají to tady. Tak od nás dostanou k ruce někoho, kdo jim ukazuje cestu a vede je pěkně za ručičku. Třetí variantou jsou teambuildingy, které děláme jen na padesátkách a to kvůli bezpečnosti. Uděláme zajímavou trasu, když někdo chce, můžeme zorganizovat akce i na uzavřeném prostoru, zařídíme nějaké soutěže atd.

Myslel jsem, že tu budete mít jen padesátky, ale vidím, že tu máte i podstatně větší kousky.

Na mopedech a padesátkách jsme začínali, ale ukázalo se, že turisté na malé motocykly neslyší. Fungujeme něco přes dva roky a když jsme se konečně loni objevili na Google mapách, začali nám cizinci volat a pak to většinou nedopadlo, protože chtěli něco většího. Tak jsme na to konto rozšířili nabídku.

Babety mají ohromnou tradici a i dnes se za ní lidé na ulici otáčí. U vás tu vidím některé opravdu famózní kousky. Co kdybych se zamiloval a chtěl si nějaký rovnou i odvézt domů?

Té lásce bych naprosto rozuměl (smích). Nemáme je tu kvůli prodeji a přirozeně, kdyby někdo dal na dřevo dost peněz, asi bych neměl důvod mu ji neprodat, ale rozhodně to není náš cíl. Většinou se spíš stane, že si u nás lidé připomenou to, jak je babety baví, poprosí nás, jestli bychom jim něco vlastního nesehnali/nezrestaurovali a o to se postaráme.

Na vašich stránkách jsem si všiml tajemně vyhlížející kolonky Men‘s Cave Club...

A je to přesně to, co by vás napadlo! (smích) Jde o pánský klub, kdy se jednou za měsíc ve středu sejdeme, vždy máme někoho, kdo ten večer mentoruje, například minule to byl Oto Klempíř z J.A.R. a je to o tom, že si chlapi pokecaj, zajezdíme si, dáme pivko a tak. Zaplatíte členský příspěvek na rok a to je vlastně všechno. V létě tu navíc i grilujeme, jsme kousek od Stromovky a na Pražskej hrad je to taky jen pár minut. Prostě dobrý místo na Men‘s Cave.

th.

Papírenská 2a, Praha 6
www.czechoslovakiamoto.com
+420 604 968 662
info@czechoslovakiamoto.com
Instagram
Facebook