19. listopadu 2025, svátek má Alžběta
Jak vypadá Ano, šéfe! na profesionální úrovni? Marek Holer pomáhá hotelům a restauracím najít správný směr

Jak vypadá Ano, šéfe! na profesionální úrovni? Marek Holer pomáhá hotelům a restauracím najít správný směr

Před deseti lety založil Marek Holer firmu Ultimate Hospitality, se kterou pomáhá hotelům a restauracím najít správný směr k prosperujícímu fungování. V covidové době pozvednul jeden z ikonických hotelů v Peci pod Sněžkou, turisty vyhledávaný hotel Hvězda, který následně začal sám provozovat. Další zařízení v městečku pod naší nejvyšší horou na sebe nenechala dlouho čekat a v současnosti jich provozuje pět, včetně nedávno převzatého hotelu Hořec.

img-1430.JPG

Jak se chystáte na hlavní sezonu v Peci pod Sněžkou?

Aktuálně finišujeme s přípravami pro otevření hotelu Hořec, který jsem teprve na začátku prosince převzal od předchozího provozovatele. Ve velké rychlosti a s maximálním nasazením jsme během dvou týdnů museli nastavit nový a funkčnější provoz. Otevřeme před vánočními svátky. Co konkrétně jste v hotelu za tak krátké období udělali? Nejprve jsme ho během pár dní důkladně technicky prověřili - od topení přes vodu, elektřinu, světla a tak dál - a následně jsme v něm zhruba deset dnů naplno velmi intenzivně pracovali. Se všemi zkušenostmi, které máme a nasazení mnoha lidí jsme hotel Hořec připravili k opětovnému otevření, troufám si říct, že jsme ho kvalitativně posunuli o kus výš, a to s relativně nízkými investicemi. Prostory jsou nově vymalované a kompletně vyčištěné, včetně koberců. Na pokojích jsou nové matrace, peřiny, povlečení, obrazy… Vyspárovali jsme koupelny. Restaurace prošla designovou proměnou, připravili a otestovali jsme nové menu, vyčistili jsme kuchyni. Všechny systémy jsou propojené a plně funkční. Zvládli jsme třeba i pořídit nový stůl na billiard do společenského salonku.

Vedle toho ještě v Peci pod Sněžkou vedete další podniky. Jak to jde skloubit?

Provozy máme otevřené celoročně a stabilně velmi dobře fungují. Mám vybudovaný skvělý zaměstnanecký tým, který ví, co, kdy, kde a jak dělat. Zná procesy fungování všech jednotlivých oddělení. Vzájemně se v hotelech Krokus, Hvězda, chatě Lesovna, restauraci Deli Post a nově i v hotelu Hořec doplňují. Momentálně jsme pod svá křídla přibrali hotel Hořec, který jsme díky našemu silnému týmovému duchu schopni ve velmi krátké době uvést do provozu.

hvezda-exterier-6.jpg

Netajíte se tím, že spolupracujete a pomáháte podnikům po celé republice. Můžete uvést nějaký konkrétní aktuální projekt?

Připravujeme otevření nového hotelu a restaurace Vysoká Lípa v srdci Českého Švýcarska. První návštěvníci sem zavítají už v dubnu. Dosud zde stabilně fungovala dvě sezonní zařízení, penzion a stodola, ale majitelé se rozhodli pro rozšíření celoročních služeb, včetně wellness, restaurace a sportovního zařízení. Místo má úžasnou zenovou energii, leží uprostřed národního parku v obklopení pískovcových skal, s krásnými výhledy. Ráno chodí k hotelu jeleni, kamzíci a další lesní obyvatelé. Nyní se dokončují stavební práce a před pár dny jsme například zprovoznili jejich webové stránky s již funkčním rezervačním systémem - apartman-vysoka-lipa.cz

Máte i nějaké další příklady?

V lázeňském městečku Jeseník jsme letos působili jako opora majiteli hotelu Slovan při přebírání provozu pod vlastní křídla. Nyní se věnujeme nové profilaci produktu a během roku 2025 budeme realizovat změny, které dodají čtyřhvězdičkovému hotelu s mnohaletou tradicí nový směr pro budoucí generace. Dále jednáme o využití našich služeb pro zavedený hotel a restauraci ve Frýdku-Místku. Jde o produkt, který si zaslouží změnu celkové profilace. Po dvou dosavadních návštěvách jsme vyhodnotili, že svým umístěním, nastavením a rozpoložením neodpovídá tomu, jaký typ služeb nabízí. Nejde v souladu s tamní lokalitou a kupní sílou, ačkoliv má ambice pro to, aby byl v daném regionu jedničkou s hvězdičkou na trhu (smích). Nyní se musí klient rozhodnout, zda se vydá cestou, kterou mu my poradíme a nastíníme.

hvezda-sauna-3.jpg

Jednáte i se zahraničními podniky?

Nebráníme se jim. Nedávno mě například oslovil šéfkuchař z izraelské Haify, kde provozuje restauraci Rola. Je mu šedesát let, ale vzhledem k nepokojům a neustálé tenzi v tamní národu přemýšlí o životní změně a přestěhování podniku do jiného státu. Požádal mě, abych mu našel vhodný prostor pro jeho restauraci v Praze, kde by s tamním typem kuchyně - něco mezi levantskou a středomořskou kuchyní - mohl uspět. Po průzkumu trhu jsem pro něj našel vhodné místo v pětihvězdičkovém hotelu v srdci Prahy a nyní jednáme o možnostech spolupráce. Je to velmi specifická záležitost a nestandardní způsob, ale i takové služby naše portfolio zahrnuje.

Máte zkušenosti z mnoha top podniků v Praze včetně cenami ověnčené restaurace Aromi. Jak vás napadlo začít pomáhat jiným podnikům?

S bývalou obchodní partnerkou jsem vedl gastro úsek Hotelu Jalta na Václavském náměstí, kde bylo zapotřebí vyřešit generální management provozu. Majitel hotelu po mně hodil klíče a dal mi volnou ruku. S tím, že chce, aby podnik fungoval a nemusel se s ním trápit. Řekli jsme si nějaká čísla, kterých je zapotřebí dosáhnout, a výsledek předčil očekávání. Během čtyř let jsem dosáhl navýšení v tržbách o devadesát procent a v ziskovosti o osmdesát procent.

krokus-zima.jpg

Jak je to možné?

Majitel mi nechal volnou ruku. Mohl jsem koncept vedení podniku realizovat od A do Z. To je ideální cesta. Když si nás podniky najímají, je nutné, aby nám majitelé důvěřovali, naslouchali a aby nám dali prostor k realizaci. Po úspěchu Hotelu Jalta se samozřejmě rozjela šuškanda. Někdo zaslechl, co jsme dokázali, tak nás požádal o pomoc s cateringem. Jé, my jsme slyšeli, že máte zkušenosti, mohli byste nám pomoci s tou a tou bolístkou..? Už to jelo. Zpočátku šla komunikační linka jen přes známosti, ale bylo evidentní, že majitelů nebo provozovatelů podniků, kteří nemají čas, energii či ambici věnovat se výkonnému managementu, nebo nemají potřebné know-how, je spousta.

Kdo tvoří Ultimate Hospitality?

Tým lidí, kteří se v hospitality pohybují celý život. Každý je specialista na něco jiného, každý rozumí určitému segmentu, ale dohromady to dává ohromné zkušenosti a know-how napříč celým oborem. Proto můžeme nabídnout širokou škálu služeb na míru danému klientovi.

Dokážete specifikovat, co bývá nejčastějším problémem, kvůli kterému vás podniky oslovují?

Zajímavé je, že to ani ony samy často nevědí. Třeba si myslí, že potřebují upravit kapacity v kuchyni, nebo že od nás chtějí najít kuchaře. Jádro problémů je ale většinou úplně jinde. Přes osobní seznámení, hloubkový audit a prohlédnutí podniku zvenku i zevnitř vidíme, kde klienta doopravdy tlačí bota.

Mnoho lidí si tento obor idealizuje, někteří mají pocit, že si otevřou restauraci, kavárnu nebo penzion a třeba i bez zkušeností zvládnou provoz vést. Co si o tom myslíte?

Při naší činnosti se setkáváme s lidmi, kteří dělají celý život nějakou profesi, pak jim spadne do klína nějaká nemovitost, a rozhodnou se v ní udělat například restauraci. Mají představu, že to bude snadné. V restauraci je přece vždycky dobrá atmosféra, dobré jídlo, dobré pití, obsluha by se měla usmívat a pak to půjde… Bohužel se z těchto lidí, kteří mají celý život odbornost jinde, stane maximálně tak průměrný provozovatel gastro zařízení. Je to jako kdyby se měl vrcholový sprinter stát průměrným profesionálním skokanem na lyžích (smích).

Takže to nejde?

Je typ provozovatelů, kteří mají vnitřní motivaci k otevření vlastního podniku. Mají radost z kontaktů z hosty, disponují třeba určitými dovednosti, jako je pečení dortů či koláčů, a otevřou si bistro, kde své produkty nabízejí. Tohle podle mě může dobře fungovat, v omezeném výkonu a s omezenou provozní dobou, aby si majitelé zachovali čas i na jiné životní aktivity a nemuseli produktu obětovat naprosto vše. Druhá kategorie jsou lidé, kteří nabydou nějakou nemovitost, v němž je gastronomický provoz. Buď historicky, anebo je napadne, že ho tam sami vybudují. Vtáhnou je do oboru vnější vlivy více než osobní motivace… U obou dvou je potřeba odpovědět si na základní otázku - co mu sami ze sebe chtějí obětovat a jaká mají očekávání. Je nezbytné si nejprve činnost precizně propočítat, zhodnotit technický stav prostoru, vyčíslit investice, vyřešit důsledně všechny smlouvy… Velmi zásadní je správně vyprofilovat produkt, vědět, jaká je kupní síla daného místa a podle toho službu správně napasovat. Přichází na řadu realizace mnoha profesí - od šéfkuchaře a manažera provozu přes designéra, marketingového specialistu a mnoha dalších. Je nutné správně vyprofilovat menu, a zamyslet se třeba i nad tím, jestli v dané lokalitě půjde zajistit personál na požadované úrovni konstantně. Ne každému vydrží počáteční nadšení dlouhodobě… Mluvíme o mnoha a mnoha odborných krocích, které předchází jen samotnému otevření.

img-0598.jpg

Entuziasmus a vůle se podniku v podstatě obětovat je asi to nejzásadnější ve vašem oboru…

Z vlastních zkušeností vidím, že kdo má čas, vůli a energii, kdo dá provozu maximální úsilí a sto procent času, správnému vedení se naučí. Know-how a zkušenosti časem získáte, pokud ale nemáte vnitřní hnací motor a nevydržíte dennodenní zápřah a stres, rychle ty růžové brýle sundáte. My se s podobnými nadšenci, kteří mají nápad, že si otevřou podnik, setkáváme často. Pak zjistí, že jsou neustále ve stresu, nemají čas na nic jiného, rozvádí se… Obvykle jsou pak rádi za to, že jim pomůžeme, nebo časem začneme jejich vlastní podniky provozovat. Aby tuto práci mohl člověk dělat, musí ji milovat, včetně stresových a náročných situací, které jsou nezbytnou součástí.

Firmu jste založil v roce 2014, během deseti let se váš segment dost proměnil, dokonce doslova otřásl a zastavil, během covidových restrikcí. Změnily se potřeby klientů, potažmo vaše práce a přístup k nim?

Před covidem, v březnu 2020, jsme měli v generálním managementu devět gastro provozů, dva hotely a další konzultačně-manažerské služby, kterým jsme se věnovali. Většinou po nás klienti požadovali detailní dílčí věci. Za covidu se všechny kontakty přerušili, celý segment se úplně vypnul, a nyní vnímáme, že klienti častěji přichází s tím, že svůj podnik buď dotují a nevědí, jak ho nastartovat, anebo že teprve plánují podnik otevřít a nás si najmou v rané fázi.

 

Zdroj: Michaela Fialová Rozšafná

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Zájem o firemní vánoční večírky v Česku roste. Bodují netradiční lokace

Po roce stráveném v kancelářích a zasedačkách hledají lidé během firemních večírků prostor k nadechnutí. Možnost na chvíli vystoupit z uzavřených stěn a hektických meetingů a ocitnout se v oáze klidu a zeleně. I proto v Česku roste zájem o vánoční firemní akce v netradičních lokalitách. V některých z nich meziročně až o třetinu.

Saxofrancis: Psychiatr ve dne, DJ v noci. Obě jeho hemisféry jedou naplno.

Ve dne naslouchá duším v Ústřední vojenské nemocnici (ÚVN), v noci roztáčí dav. Mudr. František Šalanda — psychiatr, DJ SaxoFrancis a hudební alter ego John Sarkander. Propojuje energii DJingu s vášní saxofonu. Absolvent pardubické konzervatoře se nebojí experimentovat a překračovat hranice žánrů, spojuje živou hru s elektronikou a jeho jméno zní i na prestižních pódiích. Vystupoval ve dvou klubech světové TOP15 — Papaya (#6) a Noa (#13) na ikonické Zrće Beach v Chorvatsku — a koncertuje po celé Evropě: Polsko, Maďarsko, Španělsko, Německo, Rakousko, Itálie a další. Svou cestu začal v roce 2017 v soutěži DJ No1 TV Óčko, první dveře otevřel pražským Duplexem a dnes patří mezi nejoriginálnější performery české klubové scény. Na začátku října složil kmenovou zkoušku z psychiatrie a už v polovině listopadu ho čeká vystoupení ve Francii, v Marseille. Rytmem žije každý den.

BECHNERŮV STATEK - konference, rodinné grilování či firemní večírek v multifunkčních prostorách

BECHNERŮV STATEK ideální místo pro firemní akce jen kousek od Prahy Hledáte místo, kde spojíte práci se zábavou a zároveň uniknete ruchu velkoměsta?

Předpověď životního stylu v Praze: digitální, flexibilní, propojený

Zahraniční platformy se v každodenním pražském životě stávají stále viditelnějšími. Od aplikací sociálních médií až po globální zábavní služby, lidé tráví více času na zahraničních platformách. Ty ovlivňují, jak lidé navazují vztahy, jak komunikují a jak si vybírají, čemu budou důvěřovat. Už nejde jen o sledování videí nebo chatování s přáteli. Dopad je nyní patrný i v tom, jak se lidé setkávají, sdílejí názory a organizují volný čas. S tím, jak se tyto služby stávají běžnějšími, se místní zvyky začínají měnit způsobem, který odráží širší globální trend.

Krabičková dieta v Praze – vyberte si zdraví a pohodlí na každý den s Pomelo

Každý den přináší spoustu rozhodnutí. Co si dát k jídlu? Kde vzít čas na vaření? Jak se zdravě stravovat, když kvůli povinnostem nemáte ani chvilku na odpočinek? Přesně v takovou chvíli přichází na pomoc krabičková dieta Pomelo – životní styl, při kterém zdravé jídlo už není další výzvou, ale přirozenou součástí každodenního života. Pomelo je víc než jen stravování – je to partner, který pečuje o váš každodenní rytmus, pohodu a energii. Už žádný spěch, kompromisy ani stres.

OX Club Prague – multifunkční prostory pro firemní akce a konference

Po více než dvou dekádách působení se legendární Retro Music Hall proměnila v moderní OX Club Prague – zcela nový klubový koncept, který navazuje na historii ikonického prostoru, ale přináší svěží vítr do pražské noční scény. Po kompletní rekonstrukci, rebrandingu a obměně týmu vznikl multifunkční klub s kapacitou tisíc lidí, třemi stage a špičkovým technickým zázemím. OX Club si klade za cíl nabídnout návštěvníkům nejen hudbu a tanec, ale především komplexní zážitek, díky němuž se budou chtít vracet. I v době, kdy noční život čelí výzvám, si drží směr – profesionalita, kvalita a energie, která dává Praze nový rytmus.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.