18. října 2025, svátek má Lukáš
Limoška: zakládáme si na unikátních příchutích

Limoška: zakládáme si na unikátních příchutích

Máte rádi sirupy? Pak by Vaší pozornosti neměla uniknout nabídka společnosti z Českého Krumlova, která se rozhodla zaměřit na výrobou přírodních sirupů z čerstvého ovoce a čerstvých bylin. Limošku založili dva krumlovští barmani, Lukáš Konečný a Jan Kučera. A právě s Lukášem jsme skončili na kus řeči.

dsc-3858.jpg

Trochu jsem to naťukl již v úvodu, přesto vašimi slovy: komu je Limoška přesně určena?

Vlastně je dobře, že se ptáte, protože se soustředíme hlavně na gastro, restaurace, kavárny, bary, bistra a tak podobně. Ale samozřejmě si přes webové stránky může naše produkty zakoupit kdokoli. Primárně se ale zaměřujeme na gastro segment. Přičemž to není jen o tom, že bychom dodali sirupy a tím to končí. Věnujeme se zaškolení personálu, rádi připravíme exkluzivní příchutě – spolupracujeme hned s několika restauracemi, kterým vytváříme jejich vlastní – a protože jsme původně barmani, sirup samozřejmě nabízíme i na drinky. (smích)

Jak se zrodil nápad na Limošku?

Nápad se zrodil při mojí práci za barem. Rád jsem se účastnil různých barových soutěžích po České republice a Evropě a když se chtěl člověk odlišit od ostatních, tak si vždy musel připravit pro porotu něco extra, co ostatní soutěžící nemají. Takže jsem si doma dělal různé sirupy, infuze, tinctury a cor- dialy. Ale největší impuls mi dala jedna paní, co chodila na kávičky a limonády do baru, kde jsem pracoval. Když tam přišla potřetí, tak se mě zeptala, jestli si může koupit sirup domů. Odpověděl jsem, že bohužel sirupy nejsou na prodej, že si je dělám sám pro sebe na soutěže. Na to mi řekla, že je to velká škoda, ať popřemýšlím o tom, že bych si založil firmu, aby je mohla kupovat svým dětem. Paní byla moje první zákaznice a doteď objednává každý měsíc a jsem jí za to nesmírně vděčný, že mi dala myšlenku, aby se zrodila LIMOŠKA. Limošky si sice primárně vychutnáte jako limonádu, ale taky z ní taky rádi připravujeme alko verze na léto a nebo na zimu různé punče a svařáky.

dsc-3974.jpg

Bylo obtížné přeměnit nápad v realitu?

Překvapivě nejsložitější bylo najít vhodné prostory. Tam jsem se zapotil víc než u vytváření příchutí. (smích) Ale nakonec všechno vyšlo, jak mělo a jsem rád, že firma Limoška stoupá každým rokem.

Co jsem koukal, máte nabídku produktů, ze kterých si podle mě vybere skutečně každý. Jakým způsobem jste volil příchutě, které budete vyrábět?

Inspiraci beru prakticky všude. Když se zrodil nápad Limoška, tak první sirup byl bezpochybu grep-koriandr. Miluju hořký chutě a asijskou kuchyni, tak jsem to spojil do sirupu a vznikla z toho podle mě úžasná chuť! A s proseccem a kapkou sody je ještě lepší. (smích) No a pak se přidávaly další příchutě, teď momentálně máme v nabídce 18 druhů sirupů a plánujeme další přidávat. Na léto chystáme novinky například Mango nebo rakytník-pomeranč. Naše sirupy vznikají macerací po dobu až 28 hodin, záleží na druhu bylinek a ovoce. U nás nic neprojde varem, všechno se dělá za studena, což si myslím, že jsme jediní, kdo to tak dělá. Za mě je to nejlepší způsob zpracování a výroby, všechny vitamíny a chutě zůstávají tam, kde mají. Soustředíme se také na sezónnost ovoce, rádi pracujeme s místními dodavateli na ovoce. Máme pána z Novohradských hor, který nám pěstuje na míru všechny bylinky a sezónní ovoce, které používáme do Limošky. Ovocem myslím jahody, meruňky švestky nebo bezový květ. Pán všechno pěstuje v bio kvalitě. V létě děláme hodně sezónní příchutě typu jahoda-bazalka nebo meruňka-máta. Také máme další zajímavé příchutě jako třeba výběrová káva s borůvkou nebo jablko-kiwi. A také děláme hodně oblíbený tonikový sirup s příchutí citrusů.

dsc-9589-1024x683.jpg

První příspěvek na vašem Facebooku se datuje na listopad roku 2018. O rok později se začala rozbíhat pandemie. Jak Vás to zasáhlo?

Ano, v roce 2018 byla oficiálně spuštěna Limoška. Začali jsme ze třemi příchutěmi a pak postupně přidávali další a další. Sortiment máme rozdělený na jarní-letní příchutě a pak podzimní-zimní.

Kde všude lze limoška zakoupit?

Na našich stránkách www.limoskaoriginal.cz a začínáme spolupracovat se distributory zdravé výživy po jižních Čechách. Rádi také objíždíme různé street food festivaly a jarmarky po celé České republice.

small_1.jpg

Hádám, že nabízíte i dárkové sety...

Ano dárkové sady máme po 4 kusech o objemu 0,25l a pak po 2 kusech o objemu 0,5l. Tyhle dárkové sady fungují většinou o Vánocích, berou to firmy jako dárky pro svoje zaměstnance. Jsme schopni udělat i na zakázku svoji vlastní krabičku s potiskem a s věnováním, s různými druhy sirupů nebo ginger shotů. Nyní plánujeme na Vánoce dělat limitovanou edici čtyř druhů ginger shotů.

limoska-wide-big.png

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

VYBRANÉ AKCE

ČTĚTE DÁLE

Osmany Laffita a prestižní modelky ovládnou Czech Fashion Week 2025

Největší módní událost podzimu je za dveřmi! Již v pátek 24. října 2025 se PVA EXPO Praha promění v centrum módy, elegance a inspirace. Czech Fashion Week 2025 přinese nezapomenutelnou módní show s bohatým doprovodný programem, který propojí špičkovou módní tvorbu s oslavou významného jubilea legendárního návrháře Osmanyho Laffity.

Giro Pizza konečně v Praze – ideální na teambuildingy a firemní večírky - neomezená ochutnávka pravé neapolské pizzy v Rossopomodoro na Vinohradech

Rossopomodoro, autentická neapolská restaurace na Vinohradech, přináší do Prahy oblíbený italský koncept Giro Pizza – večer, kdy se stoly zaplní nekonečným proudem čerstvě upečených oválných pizz, servírovaných na podlouhlých dřevěných prkénkách. Konečně nemusíte dlouze vybírat z menu – ochutnejte všechny pizzy, které máte rádi!

Rozhovor: KOJU. Česká značka, která přinesla svěží energii do zdravého životního stylu

Zázvorové shoty Koju se staly symbolem moderního a zdravého životního stylu. Ručně vyráběné, nepasterizované a vždy čerstvé – právě díky tomu si získaly srdce tisíců fanoušků po celé České republice. Filozofie značky stojí na čtyřech jednoduchých, ale zásadních principech: čerstvost, rychlost, kvalita a poctivost. Každá lahvička vzniká z prémiových surovin, především z BIO zázvoru dováženého z Peru, a putuje k zákazníkovi už do 24 hodin od výroby. Za značkou stojí tým, který věří, že zdraví začíná u každodenních drobných návyků – třeba u jednoho malého shotu. V rozhovoru se dozvíte, jak takový proces výroby probíhá, čím se Koju liší od běžných energy drinků a proč jejich filozofie oslovuje stále širší komunitu lidí, kteří chtějí svému tělu dopřát to nejlepší.

Program Czech Fashion Week 2025 odhalen: Osmany Laffita oslaví šedesátku ve velkém stylu

V areálu PVA EXPO Praha Letňany se dnes uskutečnila tisková konference, na které byly představeny detaily programu jedné z nejvýznamnějších módních událostí v České republice – Czech Fashion Week 2025, jejíž součástí bude také oslava životního jubilea, 60. narozenin ikonického módního návrháře Osmanyho Laffity.

Mama’s Burger slavnostně otevřel svou první pobočku v Praze

Koncept Mama’s Burger, který spojuje kvalitu, jednoduchost a moderní přístup k oblíbenému street foodu, dnes oficiálně otevřel svou první pobočku v Praze v Beachklubu Ládví. Na slavnostním zahájení nechyběli olympijští vítězové, mistři světa a další osobnosti českého sportu a mediálního světa.

Zářijová porce chutí v Togetheru

Konec září přináší do podniků gastroaliance Together pořádnou porci chutí. Od mušlového festivalu přes netradiční langoše a sýrové fondue až po světovou grilovačku, napařované buns a sladkou kremrolovou jízdu. Přinášíme rychlý přehled toho nejzajímavějšího, co se ještě v září objeví na menu.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.