5. listopadu 2025, svátek má Miriam
Limoška: zakládáme si na unikátních příchutích

Limoška: zakládáme si na unikátních příchutích

Máte rádi sirupy? Pak by Vaší pozornosti neměla uniknout nabídka společnosti z Českého Krumlova, která se rozhodla zaměřit na výrobou přírodních sirupů z čerstvého ovoce a čerstvých bylin. Limošku založili dva krumlovští barmani, Lukáš Konečný a Jan Kučera. A právě s Lukášem jsme skončili na kus řeči.

dsc-3858.jpg

Trochu jsem to naťukl již v úvodu, přesto vašimi slovy: komu je Limoška přesně určena?

Vlastně je dobře, že se ptáte, protože se soustředíme hlavně na gastro, restaurace, kavárny, bary, bistra a tak podobně. Ale samozřejmě si přes webové stránky může naše produkty zakoupit kdokoli. Primárně se ale zaměřujeme na gastro segment. Přičemž to není jen o tom, že bychom dodali sirupy a tím to končí. Věnujeme se zaškolení personálu, rádi připravíme exkluzivní příchutě – spolupracujeme hned s několika restauracemi, kterým vytváříme jejich vlastní – a protože jsme původně barmani, sirup samozřejmě nabízíme i na drinky. (smích)

Jak se zrodil nápad na Limošku?

Nápad se zrodil při mojí práci za barem. Rád jsem se účastnil různých barových soutěžích po České republice a Evropě a když se chtěl člověk odlišit od ostatních, tak si vždy musel připravit pro porotu něco extra, co ostatní soutěžící nemají. Takže jsem si doma dělal různé sirupy, infuze, tinctury a cor- dialy. Ale největší impuls mi dala jedna paní, co chodila na kávičky a limonády do baru, kde jsem pracoval. Když tam přišla potřetí, tak se mě zeptala, jestli si může koupit sirup domů. Odpověděl jsem, že bohužel sirupy nejsou na prodej, že si je dělám sám pro sebe na soutěže. Na to mi řekla, že je to velká škoda, ať popřemýšlím o tom, že bych si založil firmu, aby je mohla kupovat svým dětem. Paní byla moje první zákaznice a doteď objednává každý měsíc a jsem jí za to nesmírně vděčný, že mi dala myšlenku, aby se zrodila LIMOŠKA. Limošky si sice primárně vychutnáte jako limonádu, ale taky z ní taky rádi připravujeme alko verze na léto a nebo na zimu různé punče a svařáky.

dsc-3974.jpg

Bylo obtížné přeměnit nápad v realitu?

Překvapivě nejsložitější bylo najít vhodné prostory. Tam jsem se zapotil víc než u vytváření příchutí. (smích) Ale nakonec všechno vyšlo, jak mělo a jsem rád, že firma Limoška stoupá každým rokem.

Co jsem koukal, máte nabídku produktů, ze kterých si podle mě vybere skutečně každý. Jakým způsobem jste volil příchutě, které budete vyrábět?

Inspiraci beru prakticky všude. Když se zrodil nápad Limoška, tak první sirup byl bezpochybu grep-koriandr. Miluju hořký chutě a asijskou kuchyni, tak jsem to spojil do sirupu a vznikla z toho podle mě úžasná chuť! A s proseccem a kapkou sody je ještě lepší. (smích) No a pak se přidávaly další příchutě, teď momentálně máme v nabídce 18 druhů sirupů a plánujeme další přidávat. Na léto chystáme novinky například Mango nebo rakytník-pomeranč. Naše sirupy vznikají macerací po dobu až 28 hodin, záleží na druhu bylinek a ovoce. U nás nic neprojde varem, všechno se dělá za studena, což si myslím, že jsme jediní, kdo to tak dělá. Za mě je to nejlepší způsob zpracování a výroby, všechny vitamíny a chutě zůstávají tam, kde mají. Soustředíme se také na sezónnost ovoce, rádi pracujeme s místními dodavateli na ovoce. Máme pána z Novohradských hor, který nám pěstuje na míru všechny bylinky a sezónní ovoce, které používáme do Limošky. Ovocem myslím jahody, meruňky švestky nebo bezový květ. Pán všechno pěstuje v bio kvalitě. V létě děláme hodně sezónní příchutě typu jahoda-bazalka nebo meruňka-máta. Také máme další zajímavé příchutě jako třeba výběrová káva s borůvkou nebo jablko-kiwi. A také děláme hodně oblíbený tonikový sirup s příchutí citrusů.

dsc-9589-1024x683.jpg

První příspěvek na vašem Facebooku se datuje na listopad roku 2018. O rok později se začala rozbíhat pandemie. Jak Vás to zasáhlo?

Ano, v roce 2018 byla oficiálně spuštěna Limoška. Začali jsme ze třemi příchutěmi a pak postupně přidávali další a další. Sortiment máme rozdělený na jarní-letní příchutě a pak podzimní-zimní.

Kde všude lze limoška zakoupit?

Na našich stránkách www.limoskaoriginal.cz a začínáme spolupracovat se distributory zdravé výživy po jižních Čechách. Rádi také objíždíme různé street food festivaly a jarmarky po celé České republice.

small_1.jpg

Hádám, že nabízíte i dárkové sety...

Ano dárkové sady máme po 4 kusech o objemu 0,25l a pak po 2 kusech o objemu 0,5l. Tyhle dárkové sady fungují většinou o Vánocích, berou to firmy jako dárky pro svoje zaměstnance. Jsme schopni udělat i na zakázku svoji vlastní krabičku s potiskem a s věnováním, s různými druhy sirupů nebo ginger shotů. Nyní plánujeme na Vánoce dělat limitovanou edici čtyř druhů ginger shotů.

limoska-wide-big.png

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

VYBRANÉ AKCE

ČTĚTE DÁLE

Náš příběh Datlea: prémiové datle, které dělají radost

Z Dubaje až do Česka – příběh značky Datlea ukazuje, že i obyčejná datle se může stát symbolem elegance, kvality a radosti. Magda Hornová, která strávila třináct let v Dubaji, přetavila svou zkušenost z arabského světa v jedinečný projekt propojující chuť Orientu s poctivým českým přístupem k detailu

Global Investment Summit 2026: Pět let propojujeme svět investic. Praha bude hostit nejvýznamnější investiční událost roku

Pražský hrad, Martinický palác, 4. března 2026 – jubilejní pátý ročník Global Investment Summitu (GIS) přinese do Prahy dvoudenní program plný exkluzivních dat, odborných diskusí a setkání lídrů českého i světového byznysu. Summit se letos zaměří především na investice do nemovitostí, ale nabídne i široký přesah do kapitálových trhů, private equity, tradingu, kryptoměn a makroekonomických predikcí.

Startuje Týden zodpovědného hraní. Připomíná, jak mít sázení pod kontrolou, i možná řešení závislostí

První listopadové dny již pátým rokem po sobě náleží Týdnu zodpovědného hraní. Jinak tomu není ani letos od pondělí 3. až do neděle 9. 11. Do osvětového týdne, který pořádá projekt Zodpovědné hraní, se tradičně zapojuje řada adiktologických center – poskytují online poradenství, pořádají inspirativní besedy nebo dny otevřených dveří ve svých pobočkách. Hlavním smyslem je připomenout zásady bezpečného hraní, varovat před dopady patologického hráčství a podnítit ty, kteří se s problémy potýkají, k vyhledání pomoci.

Městské divadlo Mladá Boleslav pokřtilo benefiční kalendář „Naše holky z kalendáře“

V pražském Divadle Komedie se uskutečnil slavnostní křest benefičního kalendáře Městského divadla Mladá Boleslav. Kalendář nese název „Naše holky z kalendáře“ a vznikl jako jeden z mnoha doprovodných přesahových projektů k inscenaci divadelní hry Tima Firtha Holky z kalendáře (režie: Petr Mikeska), která měla premiéru 17. října v Mladé Boleslavi.

Krabičková dieta v Praze – vyberte si zdraví a pohodlí na každý den s Pomelo

Každý den přináší spoustu rozhodnutí. Co si dát k jídlu? Kde vzít čas na vaření? Jak se zdravě stravovat, když kvůli povinnostem nemáte ani chvilku na odpočinek? Přesně v takovou chvíli přichází na pomoc krabičková dieta Pomelo – životní styl, při kterém zdravé jídlo už není další výzvou, ale přirozenou součástí každodenního života. Pomelo je víc než jen stravování – je to partner, který pečuje o váš každodenní rytmus, pohodu a energii. Už žádný spěch, kompromisy ani stres.

Sirupárna – chuť, která má smysl

Sirupárna je malá značka z Olomouce, která se rozhodla dělat věci jinak – bez chemie, bez složitostí, zato s poctivostí, kvalitními surovinami a smyslem pro detail. Každý sirup, který tu vznikne, má svůj příběh – od prvního nápadu až po lahev, která voní po ovoci, bylinkách nebo koření.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.