19. října 2025, svátek má Michaela
Lucie Hvězdová: materiál je pro mě alfou a omegou všeho

Lucie Hvězdová: materiál je pro mě alfou a omegou všeho

Kousky pod značkou COCAT vytváří oděvní návrhářka Lucie Hvězdová. Šití ji provází celý život a opravdu ho miluje. Kde bere Lucie svou inspiraci a jak se vlastně značka COCAT zrodila, nejen o tom v našem rozhovoru.

dscf0163.jpg

Kdy jste poprvé začala koketovat s myšlenkou vytvoření vlastní oděvní značky?

Upřímně mě to napadlo až na mateřské, kdy jsem se k oděvní tvorbě vrátila. I když mám oděvnictví vystudované a od mala jsem něco šmodrchala rukama, tak mě ze začátku ani moc nelákalo se tím živit, ale po pár letech strávených v korporátu jsem si uvědomila, že to není cesta pro mě a moje kreativní duše strádá. Mateřská byl ideální odrazový můstek, ale zároveň bylo velmi složité skloubit péči o miminko a podnikání, jsem ráda, že ty začátky jsou už za mnou.

Máme COCAT chápat jako malou značku?

Ano, COCAT je primárně o jedné osobě. Jen s výrobou mi vypomáhají dvě až tři šikovné švadlenky, bez nich by to už nešlo. Zajišťuji přípravu výroby, střihy, výběr a nákup materiálů, distribuci do obchodů, marketing, sociální sítě, objednávky, správu e-shopu, fotografování, účast na marketech. K tomu je v dnešní době potřeba se i vzdělávat v sociálních sítích a správě e-shopu. Většinou je toho příliš, ale když vás práce baví…

dscf0239.jpg

Komu jsou vaše výrobky určeny?

Postupem času, kdy se se svými zákaznicemi potkávám osobně, jsem velmi překvapená, že se u mě oblékne úplně každá žena v každém věku. Mladá studentka, její maminka i teta. Úspěšná manažerka i maminka od dětí. Mám hodně široký záběr. A na věku absolutně nezáleží. Třeba moje desénové mikiny nakupují i dámy věku přes šedesát let, to je prostě nádherné. Jsem za to velmi vděčná, každého nákupu si velmi vážím, díky tomu mohu dělat, co mě baví, naplňuje a dává smysl. A za to velmi děkuji.

S jakými materiály pracujete?

Materiál je pro mě alfou a omegou všeho. Pokud ušijete super krásné šaty, ale použijete umělou látku, ve které jste jak v igelitu, nikdo je nebude rád nosit a už se k vám nevrátí. Takže látky, které já používám, jsou přírodní materiály, které jsou prodyšné, splývavé, příjemné na tělo a vždy si je rády znovu obléknete. Ale zároveň musí odpovídat rychlému a náročnému způsobu života dnešních žen. Takže jsou pratelné v pračce a když se po vyprání dají vyvěsit na ramínko, není nutné je ani žehlit. Je pro mě důležité, aby materiál používáním neztratil barvu ani tvar a oděv tak sloužil řadu let.

dscf5870.jpg

Měla jste od začátku jasno, jaké kousky budete šít?

Začínala jsem oděvními doplňky hlavně velkými šátky v neobvyklých barevných designech, v té době tu nic takového nebylo. Ale byla to i trochu nutnost, začít něčím menším, né tolik náročným na výrobu. Byla jsem v té době na mateřské s roční dcerkou. Postupem času mě to táhlo dál, a jelikož mám vystudované oděvnictví tak přejít do výroby oděvů pro mě nebyl žádný problém. Zařadila jsem do nabídky nabírané sukně, později šaty a už to jelo. Teď mě to absolutně naplňuje a baví. Věřím, že je to na těch věcech i vidět, že to dělám s láskou a péčí. Každý kus mi projde rukama, i když ho zrovna sama neušiji, ale musím ho zkontrolovat, zabalit apod. než ho pustím do světa. Každý kus oděvu si hýčkám. A když vidím rozzářenou zákaznici v šatech nebo mikině, kterou si právě zkouší, to je ta největší odměna.

Jak to přesně v COCAT funguje? Vytvoříte model a pak podle objednávek šijete dle parametrů zákazníků, nebo vytvoříte hned několik kousků v různých velikostech a ty poté nabízíte?

Obojí je správně. Tvořím malé série oděvů, které následně jsou v nabídce v obchodech, nebo je mám s sebou na nějakém marketu a samozřejmě je mám i v nabídce na svém e-shopu, ale na ten je bohužel málo času a tak tam nabídka není tak široká, jako je v obchodech nebo na marketech. Dále vše také šijeme na zakázku, tedy na míru zákaznicím.

dscf9400.jpg

Oblečení COCAT lze přirozeně zakoupit na vašich oficiálních stránkách. Jsou někde i v kamenných prodejnách?

CVRK Orionka, CVRK Letná, CVRK Václav. nám. Srdcofka Chomutov, Fairly local design shop Olomouc a nově v Place store Praha Národní.

A poslední otázka, která se pravda nabízela hned zpočátku, ale chtěl jsem si ji nechat až na závěr jako tečku - proč jako název COCAT? :)

Nad názvem značky jsem dost přemýšlela. Chtěla jsem, aby evokovala veselost, hravost a vztah k módě. Od začátku jsem si hrála se slovem COCO, mé oblíbené, ale nechtěla jsem, aby takto prvoplánově se jmenovala moje značka a tak různými přesmyčkami vznikla COCAT (čti koket) vyjadřující právě tu jiskřivost, hravost a koketnost, jako sama móda vlastně je.

 

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Osmany Laffita a prestižní modelky ovládnou Czech Fashion Week 2025

Největší módní událost podzimu je za dveřmi! Již v pátek 24. října 2025 se PVA EXPO Praha promění v centrum módy, elegance a inspirace. Czech Fashion Week 2025 přinese nezapomenutelnou módní show s bohatým doprovodný programem, který propojí špičkovou módní tvorbu s oslavou významného jubilea legendárního návrháře Osmanyho Laffity.

Giro Pizza konečně v Praze – ideální na teambuildingy a firemní večírky - neomezená ochutnávka pravé neapolské pizzy v Rossopomodoro na Vinohradech

Rossopomodoro, autentická neapolská restaurace na Vinohradech, přináší do Prahy oblíbený italský koncept Giro Pizza – večer, kdy se stoly zaplní nekonečným proudem čerstvě upečených oválných pizz, servírovaných na podlouhlých dřevěných prkénkách. Konečně nemusíte dlouze vybírat z menu – ochutnejte všechny pizzy, které máte rádi!

Dramox léčí divadlem – přístup zdarma pro všechny, kteří to potřebují

Za vznikem Dramox.cz stála myšlenka podporovat divadelní kulturu a dostat divadlo blíž k lidem. Stejně tak Dramox podporuje i ty, kteří to v životě nemají lehké. “Věříme, že divadlo má sílu léčit, inspirovat a přinášet úlevu v těžkých chvílích. Proto nabízíme přístup k divadlu na Dramox.cz zdarma tam, kde pečují o děti, seniory, nemocné, znevýhodněné nebo jinak potřebné – ať už jste nemocnice, dětský domov, stacionář nebo nadace, ozvěte se nám, budeme rádi.” vysvětluje ředitel Dramoxu Martin Zavadil.

Nejen starší ženy, i mladé mohou onemocnět rakovinou prsu. Loono během Růžového října připomíná důležitost prevence

Celosvětový měsíc boje proti rakovině prsu je v plném proudu. A také letos se do Růžového října zapojila nezisková organizace Loono. Upozorňuje na důležitost samovyšetření a preventivních prohlídek a informuje také o genetických mutacích BRCA1 a BRCA2, které zvyšují riziko rakoviny prsu a vaječníků.

Rozhovor: KOJU. Česká značka, která přinesla svěží energii do zdravého životního stylu

Zázvorové shoty Koju se staly symbolem moderního a zdravého životního stylu. Ručně vyráběné, nepasterizované a vždy čerstvé – právě díky tomu si získaly srdce tisíců fanoušků po celé České republice. Filozofie značky stojí na čtyřech jednoduchých, ale zásadních principech: čerstvost, rychlost, kvalita a poctivost. Každá lahvička vzniká z prémiových surovin, především z BIO zázvoru dováženého z Peru, a putuje k zákazníkovi už do 24 hodin od výroby. Za značkou stojí tým, který věří, že zdraví začíná u každodenních drobných návyků – třeba u jednoho malého shotu. V rozhovoru se dozvíte, jak takový proces výroby probíhá, čím se Koju liší od běžných energy drinků a proč jejich filozofie oslovuje stále širší komunitu lidí, kteří chtějí svému tělu dopřát to nejlepší.

Pohlazení po těle i po duši: Metropole Zličín zve na Podzimní restart

Podzim nemusí být jen o šedi, dešti a zkracujících se dnech. Nákupní centrum Metropole Zličín se letos rozhodlo tento „stereotyp“ rozbořit, a ukázat lepší tvář podzimu – barevnou, klidnou a inspirativní. Od 16. do 19. října na návštěvníky v jeho útrobách čeká čtyřdenní festival Podzimní restart, který nabídne lekce jógy, mindfulness nebo profesionální styling.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.