11. května 2025, svátek má Svatava
Pavel Papazov: Charleston se netváří, že by chtěl být nejlevnější

Pavel Papazov: Charleston se netváří, že by chtěl být nejlevnější

Možná jste jeho jméno nikdy neslyšeli. Pokud ale holdujete gastronomii, jen těžko jste se mohli vyhnout některému z podniků, které vlastní na Karlíně. Pavel Papazov je hrdým majitelem restaurací U Mrtvýho ptáka, U saní, U přístavu a Charleston. Poslední jmenované místo loni oslavilo kulatých 20 let.

V poslední době roste v Karlíně silná konkurence. Jak něco takového jako restauratér vnímáte?

Člověk musí být ostražitý, o tom žádná. Nejde věřit jen tomu, že dobré jméno - třeba i to, co má dvacetiletou historii - bude stačit. Je dobré si konkurenci změřit a vědět, s čím přichází a čím by eventuelně mohli lákat hosty Naštěstí to ale většina majitelů nových podniků podcení. Myslí si, že když přijdou na lukrativní místo, udělají velkou ceduli a obědy za 80 korun, že hned budou mít celý den plno. Takhle to ale nefunguje. A z toho pak paradoxně profitují stálice jako Charleston, protože se stejně lidé vrátí tam, kde už si připadají doma.

Zrovna ale ta cena obědů může lákat, nebo ne?

Něco to samozřejmě udělá, ale upřímně, člověk, co vyhledává ten nejlevnější možný oběd a je mu jedno, co mu přinesou, stejně nikdy nebude ten host, jehož podnik potřebuje. V prvé řadě musí jít o suroviny, kvalitní zpracování a prezentaci. S takovou je vlastně nesmysl, aby se servírovala jídla za extrémně nízkou cenu. To jednoduše nejde. Charleston se netváří, že by chtěl být nejlevnější. Chceme to, co děláme, dělat tím nejlepším možným způsobem. A to se nám podle reakcí daří.

A chodíte třeba na "čumendu" ke konkurenci?

No (smích). Člověk musí mít přehled. A kdo nechce, aby mu ujel vlak, musí si to umět ohlídat. Takže ano, zajdu se podívat na nové místo, protože to nezaškodí. Je dobré vědět, jak to funguje jinde. A je to i zvědavost. Jsem v branži už hrozně dlouho, takže mě vždy zajímá, co kdo zkouší nového.

Vlastníte hned několik podniků na Karlíně - Charleston, U saní, U přístavu a U Mrtvýho ptáka. Jak to všechno stíháte?

Makám (smích). Je třeba se všemu neustále věnovat. Být po ruce, aby měl personál na koho se obrátit a dělat maximum. Něco podobného nemůže fungovat na volnoběh. Energii proto vkládám stejně do všech míst, protože nic se nesmí ošidit. Hosté by to poznali a rychle by se odměnili způsobem, který by se mi nepochybně nelíbil (smích).

Vnímám správně, že nejbližší je vám Charleston?

To je bezesporu srdcovka a mám hroznou radost, že se povedlo s tak osobitým konceptem oslavit 20 let existence. To se v Praze málokomu poštěstí. Byl to první podnik, který jsem na Karlíně rozjel, čímž si člověk vytvoří vztah. Ale jde tu i o tu unikátní, nonšalantní atmosféru třicátých let, kterou jsme podnik vybavili. Ta doba prostě měla jedinečné kouzlo. Nejspíš i proto se hodně snažíme, aby měl Charleston řadu nadstandardních služeb.

Změnil se nějak Charleston za dobu své existence?

Asi vás to překvapí, ale ne. Jak ho vidíte dnes, tak vypadal - až na pár drobností - už v době otevření. Ostatně, proč interiér nějak měnit. Třicátá léta máme daná a není tady co vymýšlet za blbiny.

Na co jste v Charlestonu obzvlášť hrdý?

Vždycky jsem byl hrozně rád za to, že nedostal žádnou nálepku. Může sem přijít naprosto kdokoli a dostane se mu stejného servisu. Nijak tu hosty nerozlišujeme a i oni to tak myslím cítí. Nebojí se sem chodit, i když třeba často podobná stylizovaná místa mohou nahánět strach a odrazovat. Může si tu sednout Bill Gates i kluk, co třeba rozváží pizzu. Oba budou mít od personálu stejnou péči.

Proč zrovna Bill Gates, on tady snad byl?

No... (lehce zaváhá) on tady opravdu jednou byl. A pak přišel jeden technik z malé místní firmy, minul ho ve dveřích a říká "To byl Bill Gates!", což tak nějak dokonale vystihlo tu mojí myšlenku, že je to podnik pro všechny. Osobně si ale nepotrpím na to, aby celebrity propagovaly nějaké místo, proto jste mě tou otázkou zaskočil (smích).

Podnik se má prodávat sám a hlavně ho mají prodávat hosté. O jejich spokojenost tu jde především.

Celou dobu mluvíme o Charlestonu jako místu, které každý zná, ale to je vlastně chyba! Představte ho vlastními slovy těm, co podnik neznají.

Atmosféru už jsme zmínili. Vaří se do půl dvanácté večer, máme mezinárodní kuchyni, potrpíme si na výborné steaky, po večerech hraje živý klavír a vše se snažíme držet na příznivých cenách. Jsme kuřácký podnik, ale přes oběd se nekouří a máme tu i nekuřáckou část. Samozřejmě nechybí polední menu, ale to už je takový standard, který snad mají všude.

Taky si nepotrpíme na slevomaty. Nic proti tomu, ale chceme hostům nabídnout maximum a to prostě nejde dohromady s nějakým hromadným nabízením voucherů na speciální menu. Nechceme nikoho šidit a uměle tlačit ceny dolů tím, že bychom pak třeba dávali menší porce. To prostě ne.

Budete v Charlestonu pořádat nějakou oslavu k dvacetinám?

Ne, že mě to nenapadlo, ale zatím to necháme být a možná to oslavíme nějak příští rok. Jsem trochu pověrčivej, tak to nechci uspěchat (smích).

Ve svých restauracích držíte nastavený styl bez větších odboček. Plánujete nějakou novinku?

Hodlám jeden ze svých karlínských podniků totálně předělat a dát mu koncept, který tu ještě nikdo jiný nemá. Což znamená, že o tom zatím konkrétně mluvit nemůžu, ale rozhodně je na co se těšit.

V poslední době roste v Karlíně silná konkurence. Jak něco takového jako restauratér vnímáte? Člověk musí být ostražitý, o tom žádná. Nejde věřit jen tomu, že dobré jméno - třeba i to, co má dvacetiletou historii - bude stačit. Je dobré si konkurenci změřit a vědět, s čím přichází a čím by eventuelně mohli lákat hosty Naštěstí to ale většina majitelů nových podniků podcení. Myslí si, že když přijdou na lukrativní místo, udělají velkou ceduli a obědy za 80 korun, že hned budou mít celý den plno. Takhle to ale nefunguje. A z toho pak paradoxně profitují stálice jako Charleston, protože se stejně lidé vrátí tam, kde už si připadají doma. Zrovna ale ta cena obědů může lákat, nebo ne? Něco to samozřejmě udělá, ale upřímně, člověk, co vyhledává ten nejlevnější možný oběd a je mu jedno, co mu přinesou, stejně nikdy nebude ten host, jehož podnik potřebuje. V prvé řadě musí jít o suroviny, kvalitní zpracování a prezentaci. S takovou je vlastně nesmysl, aby se servírovala jídla za extrémně nízkou cenu. To jednoduše nejde. Charleston se netváří, že by chtěl být nejlevnější. Chceme to, co děláme, dělat tím nejlepším možným způsobem. A to se nám podle reakcí daří. A chodíte třeba na ?čumendu? ke konkurenci? No (smích). Člověk musí mít přehled. A kdo nechce, aby mu ujel vlak, musí si to umět ohlídat. Takže ano, zajdu se podívat na nové místo, protože to nezaškodí. Je dobré vědět, jak to funguje jinde. A je to i zvědavost. Jsem v branži už hrozně dlouho, takže mě vždy zajímá, co kdo zkouší nového. Vlastníte hned několik podniků na Karlíně - Charleston, U saní, U přístavu a U Mrtvýho ptáka. Jak to všechno stíháte? Makám (smích). Je třeba se všemu neustále věnovat. Být po ruce, aby měl personál na koho se obrátit a dělat maximum. Něco podobného nemůže fungovat na volnoběh. Energii proto vkládám stejně do všech míst, protože nic se nesmí ošidit. Hosté by to poznali a rychle by se odměnili způsobem, který by se mi nepochybně nelíbil (smích). Vnímám správně, že nejbližší je vám Charleston? To je bezesporu srdcovka a mám hroznou radost, že se povedlo s tak osobitým konceptem oslavit 20 let existence. To se v Praze málokomu poštěstí. Byl to první podnik, který jsem na Karlíně rozjel, čímž si člověk vytvoří vztah. Ale jde tu i o tu unikátní, nonšalantní atmosféru třicátých let, kterou jsme podnik vybavili. Ta doba prostě měla jedinečné kouzlo. Nejspíš i proto se hodně snažíme, aby měl Charleston řadu nadstandardních služeb. Změnil se nějak Charleston za dobu své existence? Asi vás to překvapí, ale ne. Jak ho vidíte dnes, tak vypadal - až na pár drobností - už v době otevření. Ostatně, proč interiér nějak měnit. Třicátá léta máme daná a není tady co vymýšlet za blbiny. Na co jste v Charlestonu obzvlášť hrdý? Vždycky jsem byl hrozně rád za to, že nedostal žádnou nálepku. Může sem přijít naprosto kdokoli a dostane se mu stejného servisu. Nijak tu hosty nerozlišujeme a i oni to tak myslím cítí. Nebojí se sem chodit, i když třeba často podobná stylizovaná místa mohou nahánět strach a odrazovat. Může si tu sednout Bill Gates i kluk, co třeba rozváží pizzu. Oba budou mít od personálu stejnou péči. Proč zrovna Bill Gates, on tady snad byl? No... (lehce zaváhá) on tady opravdu jednou byl. A pak přišel jeden technik z malé místní firmy, minul ho ve dveřích a říká ?To byl Bill Gates!?, což tak nějak dokonale vystihlo tu mojí myšlenku, že je to podnik pro všechny. Osobně si ale nepotrpím na to, aby celebrity propagovaly nějaké místo, proto jste mě tou otázkou zaskočil (smích). Podnik se má prodávat sám a hlavně ho mají prodávat hosté. O jejich spokojenost tu jde především. Celou dobu mluvíme o Charlestonu jako místu, které každý zná, ale to je vlastně chyba! Představte ho vlastními slovy těm, co podnik neznají. Atmosféru už jsme zmínili. Vaří se do půl dvanácté večer, máme mezinárodní kuchyni, potrpíme si na výborné steaky, po večerech hraje živý klavír a vše se snažíme držet na příznivých cenách. Jsme kuřácký podnik, ale přes oběd se nekouří a máme tu i nekuřáckou část. Samozřejmě nechybí polední menu, ale to už je takový standard, který snad mají všude. Taky si nepotrpíme na slevomaty. Nic proti tomu, ale chceme hostům nabídnout maximum a to prostě nejde dohromady s nějakým hromadným nabízením voucherů na speciální menu. Nechceme nikoho šidit a uměle tlačit ceny dolů tím, že bychom pak třeba dávali menší porce. To prostě ne. Budete v Charlestonu pořádat nějakou oslavu k dvacetinám? Ne, že mě to nenapadlo, ale zatím to necháme být a možná to oslavíme nějak příští rok. Jsem trochu pověrčivej, tak to nechci uspěchat (smích). Ve svých restauracích držíte nastavený styl bez větších odboček. Plánujete nějakou novinku? Hodlám jeden ze svých karlínských podniků totálně předělat a dát mu koncept, který tu ještě nikdo jiný nemá. Což znamená, že o tom zatím konkrétně mluvit nemůžu, ale rozhodně je na co se těšit.

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Mezinárodní festival TANEC PRAHA 2025 propojí umělce z celého světa od 1. do 26. června v Praze

Milovníci tance se v červnu mají znovu na co těšit. 37. ročník festivalu TANEC PRAHA přiváží a propojuje umělce ze všech koutů světa. Festival proběhne na 20 místech České republiky od 1. do 26. června 2025. Opening festivalu se ponese v energickém duchu Afriky a neméně fascinující closing Emanuela Gata zažijeme tentokrát s hudbou Tears for Fears. Vstupenky hlavního programu již v předprodeji!

BTC Prague: Velká bitcoinová akce opět v Praze

BTC Prague, jak již název napovídá, se bude točit okolo Bitcoinu, což tuto akci trošku odlišuje od podobných, které se konají ve světě. Akce se koná již potřetí a je o ni opět obrovský zájem. To jen svědčí o tom, že se kryptoměnám v České republice skutečně daří. Navíc se akce nezúčastní pouze tuzemští nadšenci, ale také odborníci z celého světa. Dohromady se představí 200 řečníků, což je číslo, které rozhodně udivuje.

Brněnská muzejní noc 2025 znovu připravila atraktivní program s novinkami, které vychutnáte všemi smysly

V sobotu 17. května se již po jednadvacáté uskuteční další ročník Brněnské muzejní noci. Muzea, galerie a další instituce nabídnou bohatý program v čase, kdy mají běžně zavřeno. Od šesti hodin až do půlnoci tak mohou zájemci navštívit celkem 53 lokalit.

Jedinečná interaktivní expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience láká za zážitky i jídlem

Ponořte se do příběhu prvního zlatého ležáku přímo v historickém centru Prahy. Interaktivní expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience přibližuje okolnosti vzniku plzeňského piva všemi smysly.

Beats for Love 2025 přináší nový vesmír a rekordní line-up

Již za méně než 2 měsíce se otevřou brány největšího festivalu elektronické hudby ve střední Evropě. Jedenáctý ročník Beats for Love letos překročí hranice běžného hudebního zážitku a přinese to, co si fanoušci dlouho přáli, ale možná si ani netroufli vyslovit nahlas - světovou premiéru, ikonická jména taneční hudby a ultramoderní techno stage, která předčí všechna očekávání. Seznamte se s Beats for Love Universe.

Vyshyvanka Day 2025 v Holešovické tržnici: festival přátelství, ukrajinské kultury a gastronomie

Ve čtvrtek 15. května 2025 se Holešovická tržnice opět naplní barvami, vůněmi a písněmi, které ztělesňují ukrajinské tradice. Čtvrtý ročník festivalu Vyshyvanka Day zve všechny, kdo chtějí nahlédnout do srdce ukrajinské kultury – skrze chutě domova, mistrovství řemesel, tradiční hudební vystoupení i krásu ručně vyšívaných krojů, které nesou příběhy předávané z generace na generaci. Den plný setkávání, sdílení a radosti začne v 11:00 a potrvá až do 22:00 hodin. Vstupné na akci je dobrovolné.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.