Pro koho je značka KADU určená?
Jiří: My úplně necílíme na konkrétní skupinu. Šijeme v oversize velikosti právě proto, aby ji mohly nosit mladé dívky okolo dvaceti i ženy po padesátce. Pokud bychom každopádně vycházeli z toho, jak nám vycházejí metriky podle reklam, všeobecně prodáváme na ženy v rozmezí 25 až 40 let.
S jakým záměrem značka KADU vznikla? Byl od začátku plán rozjet výrobu oblečení pro ostatní, nebo jste si chtěli jen udělat něco pro sebe?
Jaroslava: Může za to sex! (smích) Když jsem otěhotněla, bála jsem se, že se budu doma na mateřské nudit. Manžel mi rok předtím zmínil, že by ho bavilo dělat módu a tak jsem sedla ke stroji a udělala první šaty. A okolí velmi pozitivně reagovalo. Začala jsem šít pro příbuzné, kamarády, kamarády kamarádů, manžel pak udělal webové stránky a už to jelo.
Co přesně váš sortiment obsahuje?
Jiří: Máme v podstatě celé portfolium oblečení - šaty, mikiny, kabáty, trička, vesty, doplňky, v podstatě co vás napadne, to si dámy snadno u nás najdou. Pro pány máme v tuhle chvíli několik triček. V rámci novinek momentálně máme v plánu výrobu sportovních legín a plavek. Loni jsme udělali taky první psaníčka a letos, pokud budeme stíhat, bychom rádi přidali i šperky. Jaroslava: Pokud jde o plavky, které budou jedno- dílné i dvoudílné, už máme nakoupené materiály, které se mohou použít i na legíny a ty jsou vyrobené z recyklovaných rybářských sítí. Obecně se snažíme vše vyrábět z BIO bavlny, materiály nakupovat od českých dodavatelů, vše nám šijí jen české švadleny.
Takže se řadíte do „slow fashion“?
Jiří: No, rádi bychom (smích). Ale úplně na tom nebazírujeme. Všechny naše produkty každopádně balíme do kartonových krabic z recyklovatelného materiálu, neoblepujeme je izolepou, ale po- užíváme pásky z papíru a devadesát sedm procent našich výrobků je tvořena vysoko procentuální BIO bavlnou. Rádi bychom získali i nějakou oficiální certifikaci, ale její získání je zdlouhavé, náročné a získání není pro naši značku úplné privilegium. Jaroslava: Když jsem vybírala první látky, bylo to podle kvality materiálu, jelikož to je pro nás v KADU hodně podstatné. Chceme vyrábět kvalitní produkty, které jsou pohodlné a mají styl. Náš zájem o životní prostředí je spíš už jen taková přidaná hodnota.
Jedna věc je, že začnete doma šít, druhá, jak vůbec vznikla značka jménem KADU...
Jaroslava: Značka KADU začala vznikat v roce 2019 na pokoji jednoho lisabonského hotelu. Seděli jsme nad lahvinkou vína a manžel najednou navrhl, pravda, už trošičku posilněný (smích), že bychom společně mohli dělat módu. Jiří: Oba nás móda vždy zajímala a bavila, během chvíle na posteli ležel papír a tužka. Začal se vymýšlet název značky a její případné logo. Uběhla skoro hodina a my z našich příjmení udělali KADU. Jaroslava: Je to takové hezké spojení našich vizí a snů.
Nevnímali jste jako risk pustit se do podobného projektu v době pandemie?
Jiří: My jsme tohle měli vymyšlené už před pandemií a nechci říkat, že nám pomohla, ale rozhodně nás utvrdila v tom, že je třeba vydat se další cestou a v tuhle chvíli jsme si jistí tím, že to byla správná volba. Ale zpočátku jsme ani nemysleli, že se tím budeme živit. Brali jsme to jako vedlejšák pro zábavu. Jaroslava: Podle mě nad námi byli tak trochu andělé, protože pandemie zasáhla gastro a manžel musel zavřít obě hospody a když se všechno zavřelo, mohli jsme se KADU věnovat na 100%.
Proč vyábírte hlavně oversize oblečení...
Jiří: Je to jednodušší (smích). Sedí to většině postav a oblečení se nemusí šít v pěti velikostech. Jaroslava: Přirozeně rádi oblečení upravíme, pokud to někdo chce víc na tělo, ale obleče se do toho v podstatě každý a v tom je oversize styl vděčný a pro většinu zákaznic navíc velice praktický.
FB: KADU.store