Nissan Note přišel na trh v roce 2006 a už ve své původní podobě zaujal hravým excentrickým vzezřením. Maskou tehdy kopíroval mohutné SUV Murano, jehož nejslavnější časy brzy nato nenávratně odpluly do ztracena a nahradila ho nová generace, a tak se musel průběhu času přizpůsobit i milý Note. Ke slovu se tak dostali designéři, kteří městskému vozu naordinovali znatelný facelift. Ten změnil především přední partie, takže specialitky v podobě zadních světel hluboko se zakusujících do vyboulené střechy zůstaly, což je jen dobře. Zepředu pak vypadá omlazený Note o poznání lépe, než dřív, a s trochou odvahy bychom ho i mohli označit za hezký vůz.
Tmavý a plastový Měnil se samozřejmě i interiér, i když jen lehce. Note dostal nový přístrojový panel, tachometr se prohodil s otáčkoměrem, mírně se změnila grafika a přibyl nový displej palubního počítače, což v součtu prospělo přehlednosti. Je ale škoda, že jinak zůstal interiér stejný, jako dřív, tedy hodně tmavý a plastový. Facelift představoval příležitost k úpravám materiálů nebo barevných odstínů, a kdyby se Japonci naučili používat měkčené plasty jako Korejci u nového Ceedu, neměli bychom už téměř žádné výhrady. Ale nic takového se nekonalo, to bychom od auta téhle kategorie asi čekali příliš. Jedinou výraznou změnu v interiéru tak představuje malá, ale schopná dotyková navigace, která je součástí balíku Nissan Connect. Ten zahrnuje kromě navigace s pětipalcovým displejem i připojení telefonu přes bluetooth a vstupy pro přehrávání MP3 přes USB/iPod, a dostanete ho za nevelký příplatek 13 tisíc korun. Na rozdíl od druhého příplatkového paketu Premium (který nepřináší nic zásadního a stojí 35 tisíc) balík Connect vřele doporučujeme.
Auto pro dlouhány Jinak je ale Nissan Note pořád tím šikovným autem do města, do kterého se vejdou i rozměrnější pasažéři. Ač vůz městských rozměrů, je možné ho bez větších obav nazývat kompaktním MPV ? jeho prostorové dispozice jsou totiž až překvapivě štědré, zejména v podélném směru. Vpředu poskytuje Note dost místa i pro opravdu velké osoby s výškou blížící se dvoumetrové, a podobně je to s místem na zadních sedačkách, bavíme-li se o čtyřmístné posádce. Výborně je na tom ale Note s variabilitou: nejenže nabízí množství odkládacích prostor (včetně dvojitého dna kufru nebo schránky pod sedadlem spolujezdce) a obvyklé sklápění zadních sedaček v poměru 60:40, ale navíc je dovoluje i posouvat podle toho, kolik místa v kufru je zrovna potřeba. Zavazadlový prostor se pak mění v rozsahu 280-437 litrů a po sklopení zadních sedaček vyroste na skvělých 1332 litrů.
Malý, ale milý motor Mezi pozitiva malého Nissanu patří cestovní komfort, za který jsou zodpovědná příjemná sedadla a vhodně naladěný podvozek, který s faceliftem trochu změkl a jehož odpružení vyžehlí kdejaký výmol. Díky vyššímu položení sedaček se pohodlně nastupuje a vystupuje a řidič má výborný výhled. Jediným neduhem je v tomto ohledu absence jakéhokoli bočního vedení předních sedaček, který ale vzhledem k určení auta i jeho motorizaci příliš nepálí. To ovšem neznamená, že by byl benzinový čtyřválec slabým místem povedeného auta. Na svůj objem 1,4 litru a výkon 88 koní (65 kW) je motor poměrně čilý, což potěší o to víc, že jde o základní (tedy nejlevnější) dostupnou pohonnou jednotku. Zrychlení z nuly na stovku za 13,4 sekundy vypadá na papíře hůř, než se agregát projevuje v praxi, a vězte, že pro klidnou jízdu jeho parametry pohodlně postačí. Odměnou za lehkou nohu bude sympatická spotřeba, zhruba odpovídající tabulkovým hodnotám: při klidné jízdě kolísala kolem 6 l/100 km, v ucpané Praze i po vyjetí na dálnici rostla k 8 l/100 km, i díky pětistupňové převodovce. Za málo peněz? Nissan Note je jedním z těch mála aut, která jsou použitelnými stroji už se základní motorizací, tedy v tomto případě s testovanou čtrnáctistovkou. S ní stojí v základu necelých 230 tisíc korun, a v naší výbavě Acenta, která zahrnovala mimo jiné čtyři airbagy, ESP, mlhovky, manuální klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem nebo okna a zrcátka v elektrice, vyjde na 273.900 korun. I když si připočítáme dalších 13 tisíc za paket Nissan Connect a eventuálních 11 tisíc za metalický lak, nedostaneme se ani na třísettisícovou hranici. A to není za auto kvalit Nissanu Note tak moc NISSAN NOTE 1.4 Acenta Objem motoru: 1386 ccm Maximální výkon: 65 kW (88 koní) / 5200 ot/min Maximální točivý moment: 128 Nm / 3200 ot/min Převodovka: pětistupňová manuální Maximální rychlost: 163 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,4 s Spotřeba: 7,3 / 5,1 / 5,9 l/100 km Spotřeba během testu: 7,2 l / 100 km Provozní hmotnost: 1092 kg Délka / výška / šířka: 4100 / 1550 / 1690 mm Rozvor: 2600 mm Zavazadlový prostor / po sklopení: 280?437 / 1332 litrů