8. července 2025, svátek má Nora

Nissan Note přišel na trh v roce 2006 a už ve své původní podobě zaujal hravým excentrickým vzezřením. Maskou tehdy kopíroval mohutné SUV Murano, jehož nejslavnější časy brzy nato nenávratně odpluly do ztracena a nahradila ho nová generace, a tak se musel průběhu času přizpůsobit i milý Note. Ke slovu se tak dostali designéři, kteří městskému vozu naordinovali znatelný facelift. Ten změnil především přední partie, takže specialitky v podobě zadních světel hluboko se zakusujících do vyboulené střechy zůstaly, což je jen dobře. Zepředu pak vypadá omlazený Note o poznání lépe, než dřív, a s trochou odvahy bychom ho i mohli označit za hezký vůz.

Tmavý a plastový Měnil se samozřejmě i interiér, i když jen lehce. Note dostal nový přístrojový panel, tachometr se prohodil s otáčkoměrem, mírně se změnila grafika a přibyl nový displej palubního počítače, což v součtu prospělo přehlednosti. Je ale škoda, že jinak zůstal interiér stejný, jako dřív, tedy hodně tmavý a plastový. Facelift představoval příležitost k úpravám materiálů nebo barevných odstínů, a kdyby se Japonci naučili používat měkčené plasty jako Korejci u nového Ceedu, neměli bychom už téměř žádné výhrady. Ale nic takového se nekonalo, to bychom od auta téhle kategorie asi čekali příliš. Jedinou výraznou změnu v interiéru tak představuje malá, ale schopná dotyková navigace, která je součástí balíku Nissan Connect. Ten zahrnuje kromě navigace s pětipalcovým displejem i připojení telefonu přes bluetooth a vstupy pro přehrávání MP3 přes USB/iPod, a dostanete ho za nevelký příplatek 13 tisíc korun. Na rozdíl od druhého příplatkového paketu Premium (který nepřináší nic zásadního a stojí 35 tisíc) balík Connect vřele doporučujeme.

Auto pro dlouhány Jinak je ale Nissan Note pořád tím šikovným autem do města, do kterého se vejdou i rozměrnější pasažéři. Ač vůz městských rozměrů, je možné ho bez větších obav nazývat kompaktním MPV ? jeho prostorové dispozice jsou totiž až překvapivě štědré, zejména v podélném směru. Vpředu poskytuje Note dost místa i pro opravdu velké osoby s výškou blížící se dvoumetrové, a podobně je to s místem na zadních sedačkách, bavíme-li se o čtyřmístné posádce. Výborně je na tom ale Note s variabilitou: nejenže nabízí množství odkládacích prostor (včetně dvojitého dna kufru nebo schránky pod sedadlem spolujezdce) a obvyklé sklápění zadních sedaček v poměru 60:40, ale navíc je dovoluje i posouvat podle toho, kolik místa v kufru je zrovna potřeba. Zavazadlový prostor se pak mění v rozsahu 280-437 litrů a po sklopení zadních sedaček vyroste na skvělých 1332 litrů.

Malý, ale milý motor Mezi pozitiva malého Nissanu patří cestovní komfort, za který jsou zodpovědná příjemná sedadla a vhodně naladěný podvozek, který s faceliftem trochu změkl a jehož odpružení vyžehlí kdejaký výmol. Díky vyššímu položení sedaček se pohodlně nastupuje a vystupuje a řidič má výborný výhled. Jediným neduhem je v tomto ohledu absence jakéhokoli bočního vedení předních sedaček, který ale vzhledem k určení auta i jeho motorizaci příliš nepálí. To ovšem neznamená, že by byl benzinový čtyřválec slabým místem povedeného auta. Na svůj objem 1,4 litru a výkon 88 koní (65 kW) je motor poměrně čilý, což potěší o to víc, že jde o základní (tedy nejlevnější) dostupnou pohonnou jednotku. Zrychlení z nuly na stovku za 13,4 sekundy vypadá na papíře hůř, než se agregát projevuje v praxi, a vězte, že pro klidnou jízdu jeho parametry pohodlně postačí. Odměnou za lehkou nohu bude sympatická spotřeba, zhruba odpovídající tabulkovým hodnotám: při klidné jízdě kolísala kolem 6 l/100 km, v ucpané Praze i po vyjetí na dálnici rostla k 8 l/100 km, i díky pětistupňové převodovce. Za málo peněz? Nissan Note je jedním z těch mála aut, která jsou použitelnými stroji už se základní motorizací, tedy v tomto případě s testovanou čtrnáctistovkou. S ní stojí v základu necelých 230 tisíc korun, a v naší výbavě Acenta, která zahrnovala mimo jiné čtyři airbagy, ESP, mlhovky, manuální klimatizaci, autorádio s CD přehrávačem nebo okna a zrcátka v elektrice, vyjde na 273.900 korun. I když si připočítáme dalších 13 tisíc za paket Nissan Connect a eventuálních 11 tisíc za metalický lak, nedostaneme se ani na třísettisícovou hranici. A to není za auto kvalit Nissanu Note tak moc NISSAN NOTE 1.4 Acenta Objem motoru: 1386 ccm Maximální výkon: 65 kW (88 koní) / 5200 ot/min Maximální točivý moment: 128 Nm / 3200 ot/min Převodovka: pětistupňová manuální Maximální rychlost: 163 km/h Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,4 s Spotřeba: 7,3 / 5,1 / 5,9 l/100 km Spotřeba během testu: 7,2 l / 100 km Provozní hmotnost: 1092 kg Délka / výška / šířka: 4100 / 1550 / 1690 mm Rozvor: 2600 mm Zavazadlový prostor / po sklopení: 280?437 / 1332 litrů

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Prvních festivalových –náct! Beats for Love slaví hvězdným programem i revolučními změnami

Největší český hudební festival načíná druhou dekádu své existence. Jedenáctý ročník Beats for Love, který v Ostravě startuje právě dnes 2. července, nabízí našlapaný program plný světových hvězd i velkolepě vylepšený festivalový areál. Start festivalové puberty ani zdaleka nebude o otrávených pohledech, hádkách s rodiči a potížích s dospíváním. Kdepak – zůstává jenom přiměřená míra drzosti.

The Saturn Revue – kabaret z jiné galaxie přistane v září v Nové Spirále na Výstavišti

Jak by vypadal slavný Cotton Club, kdyby se vznášel na oběžné dráze Saturnu? A co se stane, když se burleska potká s vesmírem, akrobacie s jazzem a realita s fantazií? The Saturn Revue, nová velkolepá kabaretní show, která 4. září 2025 poprvé rozzáří prkna legendární Nové Spirály v areálu pražského Výstaviště, nabízí odpovědi nejen na tyto otázky. Výtvarně, hudebně i dramaturgicky výjimečný projekt v sobě propojuje prvky art deco, retrofuturismu, vintage burlesky a přináší tak žánrově jedinečnou podívanou, jaká v Česku dosud nevznikla.
Reklama
reklama

Kulturní tip: Forman na Letní scéně Musea Kampa s Markem Adamczykem a Patrikem Děrgelem

„Drž se toho snu!“ – životní motto proslulého oscarového režiséra Miloše Formana prostupuje celou inscenací Forman, kterou od 7. července uvádí Letní scéna Musea Kampa. Hra scenáristky a producentky Daniely Sodomové a režisérky Adély Laštovkové Stodolové sleduje Formanovy osudy od dětství až po první velké úspěchy. V hlavní roli excelují Marek Adamczyk a Patrik Děrgel.

Autentista Wine and Champagne Bar: Autentický zážitek v srdci Prahy

V historickém centru Prahy, na Řetězové ulici, se nachází Autentista Wine and Champagne Bar, který nabízí jedinečný zážitek pro milovníky vína. Tento bar se specializuje na autentická vína, která zahrnují jak lokální moravská a česká vína, tak i světové naturální vinařské špičky.

EMPATHIC FILM FESTIVAL

Empathic Film Festival uvede svůj druhý ročník ve dnech 18.9.-20.9.2025 v kině Svět v Táboře. Zahajovacím snímkem bude nový český film Pod Parou za účasti herců a tvůrců.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.