Budějovický Budvar: Tradice i závazek deseti milionů akcionářů

Publikováno 11.07.2021
Budvaru se i přes komplikace spojené s koronavirovou krizí daří. Objemově má za sebou národní pivovar úspěšný rok. Výstav piva se v roce 2020 dokonce meziročně zvýšil o 51 tisíc hl a dosáhl celkového objemu 1,730 mil. hl. To je nejvyšší výstav v historii pivovaru. K úspěchům přispěl jak nový hořký ležák Budvar 33, tak světlý ležák Budweiser Budvar Original, který se u zahraničních konzumentů těší čím dál větší oblibě.

Celkové obchodní výsledky pivovaru za loňský rok samozřejmě negativně ovlivnila celosvětová koronavirová krize. Budějovický Budvar přišel vlivem opatření souvisejících s koronavirem o desítky milionů korun, zejména kvůli zavřeným hospodám a restauracím, ale například i celoročním uzavřením návštěvnického centra. „Tradičně naše prodeje táhl nárůst našeho exportu na klíčových trzích, zejména pak v Německu. Dobrou zprávou je také více než 2% nárůst objemu našeho prodaného piva na domácím trhu,“ komentuje obchodní výsledky posledních měsíců ředitel pivovaru Petr Dvořák.

Budějovický Budvar je už přes 125 let specialista na ležáky. Stále vyrábí ležáky klasickou dvoufázovou technologií – kvašením a zráním v ležáckých tancích. Pivovar si zakládá na tom, že tyto procesy nezkracuje a ani nespojuje do jediného kroku. Málokdo ví, že Budvar má největší kapacitu ležáckých tanků v České republice i téměř celé Evropě a jako jeden z mála větších pivovarů stále investuje do jejich rozšiřování. Chce tak zachovat řemeslo a tradiční postup vaření českého ležáku, který má – jak jinak – ležet.

Nejznámějším ležákem z produkce pivovaru je Budweiser Budvar Original, který se vyváží do více než 70 zemí po celém světě. Tento světlý ležák se navíc pyšní chráněným zeměpisným označením "Českobudějovické pivo", které garantuje kvalitu surovin, originální výrobní postup a tradiční lokalitu původu. Základními surovinami pro jeho výrobu jsou hlávkový chmel Žatecký poloraný červeňák, český slad a voda z 300 m hlubokých artéských studní. Stále ještě novinkou v portfoliu pivovaru je pak hořký ležák Budvar 33, pojmenovaný podle jednotek hořkosti, které samotné pivo má. Do portfolia pivovaru ještě patří Budvar Tmavý ležák, Budvar Výčepní a Budvar Nealko. Pouze na pípách v hospodách pak najdete oblíbený Budvar Kroužek a poměrně nově i Budvar REDIX, pivo za jehož recepturou stojí obchodní sládek Aleš Dvořák a sládek minipivovaru Cobolis Pavel Palouš.

Národní pivovar totiž s minipivovary už třetím rokem spolupracuje. Nejen že nabízí piva z vybraných craftových minipivovarů na pípách ve svých hospodách, ale společně s nimi vaří i unikátní limitované edice piv. Společně s pivovarem Cobolis uvařil Budějovický Budvar například v roce 2019 ležák Společné z Budvaru, který je dnes v portfoliu pivovaru jako Redix. Na podzim téhož roku pak slavnostně narazil sud limitované edice Sedm spolčených, kterou uvařil společně se sládky svých partnerských craftových pivovarů - Antoš, Clock, Nachmelená opice, Permon, Zichovec a Zvíkov. Budvar chce prostřednictvím spolupráce s malými pivovary mimo jiné rozšiřovat konzumentům piva obzory o nové pivní styly.

Jsem rád, že se nám i přes komplikovanou dobu daří naplňovat misi národního pivovaru a i nadále rozvíjet dobré jméno českého piva doma i v zahraničí. Budvar je tradice a závazek. Přeci jen máme přes deset milionů akcionářů,“ říká závěrem ředitel pivovaru Petr Dvořák.

th.

Facebook
Instagram
www.budejovickybudvar.cz