20. října 2025, svátek má Vendelín
Interiérový designér odhalí a využije potenciál každého prostoru.

Interiérový designér odhalí a využije potenciál každého prostoru.

Nedosažitelný a možná opomíjený, přesně tak vnímá česká veřejnost interiérové designéry ale přitom dokážou zázraky s každým prostorem. Využijí jeho potenciál ve kterém se budete cítit skvěle a bude Vás inspirovat, jak říká designérka Jarmila Wood.

img-9618.jpeg

Jaká je vlastně role designéra a opravdu jsou jejich služby drahé jak si veřejnost stále myslí? O tom si popovídáme s interiérovou designérkou Jarmilou Wood, MBA. Která se stala dvorní designérkou našeho titulu a bude nás provázet ve všech vydáních v následujícím roce.

Jarmilo, pojďme hezky od začátku, jak jste se k interiérovému designu dostala a co Vás k němu vedlo?

Můj příběh je velmi pestrý a kdo mě zná ví, že můj život docela jízda. Nenudím se, jsem akční. Často se nebojím jít na hranici rizika a miluji adrenalin, nicméně to mi bylo právě minulý rok osudný (celý životní příběh najdete na www.deerliving.cz pozn. redakce).  Ale jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré a právě tří měsíční životní restart díky vážnému úrazu mě přivedl k hlubokému zamýšlení a po 18 letech kdy jsem průměrně téměř 14 hodin denně věnovala marketingu, PR v rámci své agentury jsem došla k závěru, že je čas se posunout dál a věnovat se tomu co ve mně dřímá od dětství stejně jako marketing, tedy cit pro design, interiér a vnímání prostředí ve kterém se právě nacházíme. Po uzdravení jsem se přihlásila na školu designu a hned po dostudování jsem měla možnost zapojit se do několika rezidenčních projektů.

img-9623.jpeg

Jak je podle Vás role interiérového designéra důležitá?

Na začátku je dobré si říct, zda jde o roli designéra pro rezidenční projekt nebo komerční, každá z těchto rolí má svá specifika, jiné potřeby a priority. Nicméně obě role zastávají stejný princip. Ukázat klientovi možnosti, jak nejlépe využít daný prostor tak aby splňoval představy a potřeby a celý interiér byl propojený, kompaktní a přitom měl přidanou hodnotu jak ještě více z daného prostoru vytěžit, co by třeba klienta nenapadlo. K tomu slouží designér, aby mu tyto možnosti ukázal.

img-9617.jpeg

Jak vypadá spolupráce mezi klientem a designérem? Bere designér ohledy na přání klienta?

Začnu druhou částí otázky. Je nesmírně důležité, naslouchat a vnímat potřeby a přání klienta. Protože daný prostor nebudeme obývat my, ale klient nebo v případně komerčního prostoru návštěvníci,klienti, zaměstnanci. Tudíž ano, bereme ohledy ale stále si nás klient najímá proto, abychom vytěžili z prostoru maximum a dali mu očekávaný výraz s třeba ještě nějakou třešničkou na dortu, jak se říká. Tedy základ je naslouchat. První schůzka je o seznámení a vyslechnutí, následně je to na nás designérech připravit mood board a podklady aby si klient dokázal představit náš záměr s daným prostorem a následně společně na dalších schůzkách ladíme dle jeho odezvy do finální podoby. Samozřejmě se můžeme pustit do realizace a tedy klientovi zajistit celý projekt na klíč.

img-9621.jpeg

Vnímání interiérového designu se u nás bere stále jako nedosažitelná služba, je tomu opravdu tak?

Je pravda, že na českém trhu se služba interiérového designu vnímá jako luxusní služba a často si proto lidé zařizují své prostory sami dle vlastního uvážení. Nicméně pak nastává situace, že je to stojí kolikrát více peněz, protože kupují kousky a dělají stavební úpravy ve kterých se později necítí dobře a nakupují nové vybavení a nebo dokonce přestavují prostory. Je to tím, že stále jim tam jakoby něco vadí a nesedí. Tudíž když spojí své představy s profesionálem a ten jim v jejich spolupráci navrhne interiér, který by je samotné nenapadl, odpadají pak starosti a další finanční náklady v blízké budoucnosti. Služba designéra je většinou v řádu procent hodnoty daného prostoru a to se myslím vyplatí, když víme, že daný prostor chceme alespoň 10 – 15 let obývat.

Moodboards: Stylizace interiérů

image1-3.jpeg

image2-2.jpeg

image0-6.jpeg

Foto: BLUE DERR AGENCY s.r.o., Interiérová designérka Jarmila Wood, MBA

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

Osmany Laffita a prestižní modelky ovládnou Czech Fashion Week 2025

Největší módní událost podzimu je za dveřmi! Již v pátek 24. října 2025 se PVA EXPO Praha promění v centrum módy, elegance a inspirace. Czech Fashion Week 2025 přinese nezapomenutelnou módní show s bohatým doprovodný programem, který propojí špičkovou módní tvorbu s oslavou významného jubilea legendárního návrháře Osmanyho Laffity.

Giro Pizza konečně v Praze – ideální na teambuildingy a firemní večírky - neomezená ochutnávka pravé neapolské pizzy v Rossopomodoro na Vinohradech

Rossopomodoro, autentická neapolská restaurace na Vinohradech, přináší do Prahy oblíbený italský koncept Giro Pizza – večer, kdy se stoly zaplní nekonečným proudem čerstvě upečených oválných pizz, servírovaných na podlouhlých dřevěných prkénkách. Konečně nemusíte dlouze vybírat z menu – ochutnejte všechny pizzy, které máte rádi!

Dramox léčí divadlem – přístup zdarma pro všechny, kteří to potřebují

Za vznikem Dramox.cz stála myšlenka podporovat divadelní kulturu a dostat divadlo blíž k lidem. Stejně tak Dramox podporuje i ty, kteří to v životě nemají lehké. “Věříme, že divadlo má sílu léčit, inspirovat a přinášet úlevu v těžkých chvílích. Proto nabízíme přístup k divadlu na Dramox.cz zdarma tam, kde pečují o děti, seniory, nemocné, znevýhodněné nebo jinak potřebné – ať už jste nemocnice, dětský domov, stacionář nebo nadace, ozvěte se nám, budeme rádi.” vysvětluje ředitel Dramoxu Martin Zavadil.

Nejen starší ženy, i mladé mohou onemocnět rakovinou prsu. Loono během Růžového října připomíná důležitost prevence

Celosvětový měsíc boje proti rakovině prsu je v plném proudu. A také letos se do Růžového října zapojila nezisková organizace Loono. Upozorňuje na důležitost samovyšetření a preventivních prohlídek a informuje také o genetických mutacích BRCA1 a BRCA2, které zvyšují riziko rakoviny prsu a vaječníků.

Rozhovor: KOJU. Česká značka, která přinesla svěží energii do zdravého životního stylu

Zázvorové shoty Koju se staly symbolem moderního a zdravého životního stylu. Ručně vyráběné, nepasterizované a vždy čerstvé – právě díky tomu si získaly srdce tisíců fanoušků po celé České republice. Filozofie značky stojí na čtyřech jednoduchých, ale zásadních principech: čerstvost, rychlost, kvalita a poctivost. Každá lahvička vzniká z prémiových surovin, především z BIO zázvoru dováženého z Peru, a putuje k zákazníkovi už do 24 hodin od výroby. Za značkou stojí tým, který věří, že zdraví začíná u každodenních drobných návyků – třeba u jednoho malého shotu. V rozhovoru se dozvíte, jak takový proces výroby probíhá, čím se Koju liší od běžných energy drinků a proč jejich filozofie oslovuje stále širší komunitu lidí, kteří chtějí svému tělu dopřát to nejlepší.

Pohlazení po těle i po duši: Metropole Zličín zve na Podzimní restart

Podzim nemusí být jen o šedi, dešti a zkracujících se dnech. Nákupní centrum Metropole Zličín se letos rozhodlo tento „stereotyp“ rozbořit, a ukázat lepší tvář podzimu – barevnou, klidnou a inspirativní. Od 16. do 19. října na návštěvníky v jeho útrobách čeká čtyřdenní festival Podzimní restart, který nabídne lekce jógy, mindfulness nebo profesionální styling.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.