Představte čtenářům, co si mají představit pod pojmem butikový hotel.
Tato kategorie vznikla vesměs proto, že svého času existovaly jen velké hotely s velkým počtem pokojů a přirozeně ne každý se chtěl ubytovat v komplexu plném lidí. Laicky řečeno je butikový hotel malý hotel, nikoli ovšem co se rozlohy týče, ale do počtu pokojů. Provoz je tak logicky finančně náročnější, protože si člověk připlácí za určité soukromí.
National Geographic Travel Vás leta zařazuje do výběru nejlepších butikových hotelů na světě a obecně máte pověst nejúspěšnějšího českého hotelu vůbec. Čemu tento úspěch připisujete?
Naprosto upřímněřeknu, že je to výsledkem náhody, i když neexistují. (smích) Může se zdát, že na dobré ohlasy stačí krásná, úžasně zrekonstruovaná nemovitost, ale tak to není. Pokud svůj hotel nenaplníte dobrými službami, které lidi osloví, přirozeně nebudete dělat špatnou práci, ale nebudete výjimeční. My jsme vsadili na rodinný přístup, jemuž podřizujeme vše a to dělá hrozně moc. V National Geographic Travel si našeho spojení luxusu s obyčejnosti, jak tomu říkám, všimli a ocenili to. Pro nás to bylo také velké překvapení. Když jsme hotel rozjížděli, neměli jsme dřívější zkušenosti. Jeli jsme pocitově, dělali to, co se nám líbilo a co máme rádi. Chtěli jsme vytvořit prostor, kde se my sami budeme cítit dobře. A to se podařilo. Úspěšně děti k nám například posílají své rodiče. Zaplatí jim pobyt s tím, že ví, že u nás se nebudou cítit zle a ostýchat se, protože i když nabízíme luxus, nepůsobí odměřeně. Je to to nejlepší ocenění tvrdé práce.
Vyjma klasických služeb nabízíte i speciální formáty. Zabijačku asi není třeba vysvětlovat, ale co si máme představit pod Víkendem s vraždou?
Tušila jsem, že se na to zeptáte. (smích) Jak už to v hotelnictví bývá, jsou silnější a slabší měsíce. Víkend s vraždou je jeden z formátů, kterým jsme chtěli oživit zájem v době, kdy je návštěvnost menší. Inspirací se mi stala návštěva v Londýně, kde dělají pobyty ve stylu příběhů Agathy Christie, kdy se návštěvníci hotelu stanou diváky v příběhu vraždy. Znovu zahrála náhoda, možná bych na ní mohla začít věřit (smích), a po návratu jsem se v krátkém čase dostala k jednomu hereckému souboru. Společně jsme vytvořili víkendový pobyt, kdy jsou návštěvníci hotelu pozorovateli živého představení. Stane se vražda, herci spolu vytvářejí děj a návštěvníci hotelu je u toho pozorují. Nezapojují se přímo, ale hádají na základě indicií, kdo je vrah. Poslední večer je večeře, kde dojde na vyhodnocení, odhalení a nějaké ceny pro ty, kdo měli nejlepší tip. Zámecké prostředí takové hravé zábavě navíc ohromněsluší, takže má celý víkend opravdu jedinečnou atmosféru.
Jaké nejbližší akce chystáte?
Nyní budeme mít víkend se zabijačkou, ten bývá extrémně populární a zpravidla do dvou hodin vybookovaný. Adventní víkendy jsou také velmi oblíbené a jsou pravidelně vyprodané. Všeobecným lákadlem je nicméně samo prostředí hotelu, které vyzařuje obrovské vysoké známky intimity a soukromí. Samozřejmostí je možnost pořádání večírků, firemních akcí či svateb. Vše je o dohodě.
L’Occitane si Váš hotel vybrala jako první místo v ČR pro svoje Spa by L’Occitane. Jak na to došlo?
Napřed jsme měli no-name spa a nechci říct, že jsem byla na začátku naivní (smích), ale různé značky nás oslovovaly a já jsem se v tom moc neorientoval a nepřikládala tomu větší význam. Později mi došlo, že brandovéspa může být výhodou. L’Occitane jsme si původně vybrali jako kosmetiku pro hotel. Patří sice k těm nejdražším, ale kvalita za to stojí. Líbilo se nám, že používají přírodní kosmetiku. Když jsme začali uvažovat nad brandovou spa, logicky jsme šli za nimi. Byla jsem v jejich domovské spa – mají to v nádherném klášteře – věděla jsem tedy, co nabízí. Oni si nicméně značku dost chrání, takže to nešlo ráz naráz. Museli jsme jim představila naši vizi a provést je zámkem. Nakonec se povedlo udělat dohodu na první L’Occitanespa a do tří měsíců jsme otevřeli. Nyní máme návštěvníky, kteří přijedou třeba jen kvůli tomu a pak jsou nadšení i ze všeho ostatního. A zároveň děláme dobré jméno značce L’Occitane. Dopadlo to tedy nejlépe, jak mohlo.
- Zámecký hotel Chateau Herálec
- Chateau Herálec *****
- Boutique Hotel & Spa by L’OCCITANE
- Herálec 1, 582 55 HERÁLEC
- www.chateauheralec.cz