Český národ pivařů má rád pivo hořké chuti, i proto Budějovický Budvar představil hořký ležák Budvar 33, kdy číslo značí počet jednotek hořkosti. Té se podařilo dosáhnout díky odrůdě chmele Agnus, která patří k jedné z nejvíce hořkých odrůd vůbec. Budvar 33 je zajímavý i sladem Crystal Light, který se obvykle používá u svrchně kvašených piv. „Díky tomu, že jsme se ho nebáli přidat do typického českého ležáku, získalo naše pivo zajímavou barvu a chuťovou uhlazenost,“ popisuje obchodní sládek Aleš Dvořák. Pokud bychom srovnali Budvar 33 s vlajkovou lodí pivovaru, tedy ležákem Budweiser Budvar Original, zjistíme, že Budvar 33 má o 11 jednotek hořkosti více. „Chtěli jsme ukázat, že Budějovický Budvar jako národní pivovar umí nabídnout mnohem širší portfolio než jen jeden ležák,“ dodává Aleš Dvořák.
Budvar 33 pivovar dodává v sudech od roku 2019. Od loňského roku je dostupný také v lahvové a plechovkové verzi. Při té příležitosti se Budějovický Budvar rozhodl i pro redesign všech svých etiket. Výraz Budweiser zůstal jen na originálním světlém ležáku Budweiser Budvar. Ostatní piva z portfolia pivovaru jsou prodávána společně pod značkou Budvar. „Stávající etikety máme od roku 2014 a v současnosti už nereflektují zejména změnu vize Budějovického Budvaru jako národního pivovaru a nové vizuální identity portfolia. Proto jsme přistoupili ke změně názvosloví - od mezinárodních názvů jako například B:dark se vracíme k českému Budvar, tedy Budvar Tmavý ležák,“ vysvětluje změny ředitel pivovaru Petr Dvořák.
Budějovický Budvar je národní pivovar, čtvrtý největší producent piva u nás. Téměř 70 % produkce pivovaru je určeno na export, ležák Budweiser Budvar Original je ve světě velmi populární. „Máme radost, že obliba našeho mezinárodně úspěšného ležáku neustále roste. V loňském roce jsme za hranice poslali více než milion hektolitrů piva. Přesto bychom se nyní rádi soustředili na domácí trh. Přeci jen jsme národní pivovar, jediný národní podnik v Česku. A jako takoví bychom měli být více vidět i u nás. Počeštění etiket a rozšíření portfolia je proto prvním z kroků, jak tohoto cíle dosáhnout,“ říká Petr Dvořák.
Soňa Hanušová
Facebook, Instagram, www.budejovickybudvar.cz