8. srpna 2025, svátek má Soběslav
Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou  kapitolu

Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou kapitolu

Po rekonstrukci se veřejnosti znovu otevře už v červnu, láká na nákupy, špičkovou gastronomii i nejmodernější zábavu

Modernizace obchodního domu Máj postoupila do závěrečné fáze. Po dokončení se ikonická historická budova na rohu Národní a Spálené ulice v červnu pod názvem Máj Národní otevře veřejnosti. Namísto dosavadních šesti pater bude nově zpřístupněno devět z celkem jedenácti podlaží.

„Původní monofunkční obchodní dům Máj se promění v moderní víceúčelové centrum Máj Národní, které uspokojí zákazníky na poli obchodu, stravování, kultury a zábavy. Změna spočívá především v zásadním rozšíření nabídky jednotlivých služeb,´´ říká Martin Klán, člen správní rady Máj Národní a.s.

Po rekonstrukci vznikne v obchodním domě Máj Národní moderní ráj odpočinku, hraní a trávení volného času pro všechny generace, pro turisty, ale i každodenní život Pražanů. Současně nezanikne historický ráz domu a autentický genius loci, reprezentující architekturu 70. let minulého století. Na ploše přes 17 tisíc m 2 spojí nový jedinečný prostor v centru Prahy obchody, gastronomii i zábavní park.

Na fasádě budovy Máj Národní bude umělecké dílo od sochaře Davida Černého.

Máj Národní vlastní od roku 2019 developerská společnost AMADEUS Real Estate. Na projektu rekonstrukce od počátku spolupracuje s původními dvěma autory, architekty Martinem Rajnišem a Johny Eislerem, a také s památkáři. Hlavním architektem renovace je AGE project. Celá konverze je unikátní tím, že se podařilo najít vhodné architektonické a technické řešení pro nové moderní funkce objektu současně se zachováním hodnot kulturní památky, kterou je budova od roku 2006. Rekonstrukce v celkovém objemu více než 4 miliardy Kč začala v červenci 2022 a provádí ji stavební společnost Metrostav.

V současné době jsou dokončeny hrubé stavební práce a intenzivně se pracuje na realizaci jednotlivých nájemních jednotek, aby vše bylo připraveno pro instalaci finálních interiérových prvků. Vzniká také unikátní pasáž s křišťálovým nebem a technicistní bělostná eskalátorová hala.

Denní průchodnost kolem ulic Národní a Spálená dosahuje přibližně 90 000 lidí. Mimořádná atraktivita a potenciál místa přivedly do obchodního centra Máj Národní světové koncepty, z nichž některé právě tady otevřou své první jednotky v České republice. V prvním podzemním patře bude k dispozici prodejna Tesco v nové podobě. První a druhé patro obsadí nájemci v kategoriích restaurace, kavárny, květinářství, doplňky, drogerie atd. Foodhall nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení v režii věhlasných značek Popeyes, Burger King, Banh-mi, Prima bašta, Misushi, Amerikanos a dalších. Původní obchodně těžko využitelné prostory v horních podlažích se promění na místa zasvěcená zábavě, kultuře a vzdělávání. A jako jedinečný bonus restaurace s 360° výhledem na celou Prahu umístěná v nejvyšším patře!

Historie Máj Národní

Obchodní dům na rohu Národní třídy a Spálené ulice vznikl v letech 1972–1975 podle vítězného soutěžního návrhu Johna Eislera, Miroslava Masáka a Martina Rajniše. Počin architektů z libereckého ateliéru Sial realizovaný švédskými firmami SIAB a ABV Stockholm ve své době vyvolal velkou pozornost západních odborných médií. Dnes je považován za významný doklad architektury navazující na meziválečný funkcionalismus a předznamenávající styl high-tech.

Jak uvádějí odborné zdroje, k neofunkcionalismu se obchodní dům hlásí důrazem na tenkost obvodového pláště prolamovaného pásovými okny i velkými skleněnými plochami či volnou dispozicí vnitřního prostoru. Pro jeho high-tech styl se stalo charakteristické zvýraznění některých technologických prvků, například zábradlí či přiznaného barevně zvýrazněného potrubí vzduchotechniky i plně prosklená eskalátorová hala.

V době otevření v dubnu 1975 šlo o druhý největší obchodní dům v Praze, dostal proto název 02. Číslovku na fasádě však záhy nahradila nepřehlédnutelná rudá hvězda na střeše. Následně byl obchodní dům přejmenován na Máj a toto označení je s ním dodnes nejčastěji spojováno, přestože budova změnila název ještě několikrát. V roce 1992 koupila většinový podíl v obchodním domě Máj americká firma K-Mart. O čtyři roky později získala všechny české a slovenské prodejny řetězce K-Mart britská maloobchodní společnost Tesco a Máj přejmenovala na Tesko My. Začátkem roku 2019 budovu zakoupil stávající vlastník, společnost AMADEUS Real Estate.

 

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

MELOUNOVÉ STŘEDY V ZOO PRAHA

Každou středu si teď velké želvy v Zoo Praha pochutnávají na sladkých melounech. Vždy třetí den týdne od 13 hodin mohou zájemci pozorovat galapážské želvy sloní i želvy obrovské z atolu Aldabra při pravidelných hodech. Doprovodný výklad je nezapomenutelným zážitkem nejen pro malé návštěvníky.

Jak digitální zábava mění volný čas v českých regionech

Digitální technologie zásadně proměnily způsob, jakým lidé v českých regionech tráví svůj volný čas. Online platformy, streamovací služby a nové formy interaktivní zábavy se staly běžnou součástí každodenního života. Tento trend ovlivňuje nejen mladší generace, ale stále častěji i starší obyvatele, kteří objevují výhody digitálního světa

Analýza tělesného složení: Klíč k lepšímu zdraví

Moderní přístup ke zdraví už dávno znamená víc než jen sledování vaší váhy. Analýza tělesného složení se stala základním nástrojem pro skutečné pochopení fyzického stavu. Tento článek zkoumá, proč je důležité znát své tělesné složení, jaké existují metody a jak využít výsledky pro zdravější životní styl.

VETŘELEC: ZEMĚ

Vetřelec: Země přistane na obrazovkách už letos v srpnu a slibuje návrat ke kořenům legendární sci-fi hororové série. Osmidílný seriál od FX a Hulu, který v Česku uvede Disney+, se odehrává v roce 2120 – tedy dvě dekády po událostech Promethea a Covenantu a jen dva roky před kultovním filmem Vetřelec z roku 1979. Seriál by tak měl sloužit jako most mezi zmíněnými filmy.

PRODUKTIVNĚ... AŽ DO HROBU

Zdá se, že v dnešní době už nestačí jen žít. Je potřeba žít efektivně. Od rána do večera by měl být náš den napěchovaný aktivitami, které nás posunou – ideálně na všech frontách zároveň. Kdo dnes nesnídá při poslechu seberozvojového podcastu a necvičí mindfulness při čištění zubů, jako by ani nežil.

Digitální zábava v Česku a jak technologie mění naše volnočasové zážitky

Digitální svět se v posledních letech stal neoddělitelnou součástí života v Praze i po celé republice. Od streamovacích služeb přes chytré aplikace až po interaktivní online platformy technologie zásadně proměňují, jak Češi tráví svůj volný čas. Jaké trendy právě teď hýbou digitální zábavou a co přinášejí do každodenního městského života?
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.