11. prosince 2025, svátek má Dana
Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou  kapitolu

Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou kapitolu

Po rekonstrukci se veřejnosti znovu otevře už v červnu, láká na nákupy, špičkovou gastronomii i nejmodernější zábavu

Modernizace obchodního domu Máj postoupila do závěrečné fáze. Po dokončení se ikonická historická budova na rohu Národní a Spálené ulice v červnu pod názvem Máj Národní otevře veřejnosti. Namísto dosavadních šesti pater bude nově zpřístupněno devět z celkem jedenácti podlaží.

„Původní monofunkční obchodní dům Máj se promění v moderní víceúčelové centrum Máj Národní, které uspokojí zákazníky na poli obchodu, stravování, kultury a zábavy. Změna spočívá především v zásadním rozšíření nabídky jednotlivých služeb,´´ říká Martin Klán, člen správní rady Máj Národní a.s.

Po rekonstrukci vznikne v obchodním domě Máj Národní moderní ráj odpočinku, hraní a trávení volného času pro všechny generace, pro turisty, ale i každodenní život Pražanů. Současně nezanikne historický ráz domu a autentický genius loci, reprezentující architekturu 70. let minulého století. Na ploše přes 17 tisíc m 2 spojí nový jedinečný prostor v centru Prahy obchody, gastronomii i zábavní park.

Na fasádě budovy Máj Národní bude umělecké dílo od sochaře Davida Černého.

Máj Národní vlastní od roku 2019 developerská společnost AMADEUS Real Estate. Na projektu rekonstrukce od počátku spolupracuje s původními dvěma autory, architekty Martinem Rajnišem a Johny Eislerem, a také s památkáři. Hlavním architektem renovace je AGE project. Celá konverze je unikátní tím, že se podařilo najít vhodné architektonické a technické řešení pro nové moderní funkce objektu současně se zachováním hodnot kulturní památky, kterou je budova od roku 2006. Rekonstrukce v celkovém objemu více než 4 miliardy Kč začala v červenci 2022 a provádí ji stavební společnost Metrostav.

V současné době jsou dokončeny hrubé stavební práce a intenzivně se pracuje na realizaci jednotlivých nájemních jednotek, aby vše bylo připraveno pro instalaci finálních interiérových prvků. Vzniká také unikátní pasáž s křišťálovým nebem a technicistní bělostná eskalátorová hala.

Denní průchodnost kolem ulic Národní a Spálená dosahuje přibližně 90 000 lidí. Mimořádná atraktivita a potenciál místa přivedly do obchodního centra Máj Národní světové koncepty, z nichž některé právě tady otevřou své první jednotky v České republice. V prvním podzemním patře bude k dispozici prodejna Tesco v nové podobě. První a druhé patro obsadí nájemci v kategoriích restaurace, kavárny, květinářství, doplňky, drogerie atd. Foodhall nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení v režii věhlasných značek Popeyes, Burger King, Banh-mi, Prima bašta, Misushi, Amerikanos a dalších. Původní obchodně těžko využitelné prostory v horních podlažích se promění na místa zasvěcená zábavě, kultuře a vzdělávání. A jako jedinečný bonus restaurace s 360° výhledem na celou Prahu umístěná v nejvyšším patře!

Historie Máj Národní

Obchodní dům na rohu Národní třídy a Spálené ulice vznikl v letech 1972–1975 podle vítězného soutěžního návrhu Johna Eislera, Miroslava Masáka a Martina Rajniše. Počin architektů z libereckého ateliéru Sial realizovaný švédskými firmami SIAB a ABV Stockholm ve své době vyvolal velkou pozornost západních odborných médií. Dnes je považován za významný doklad architektury navazující na meziválečný funkcionalismus a předznamenávající styl high-tech.

Jak uvádějí odborné zdroje, k neofunkcionalismu se obchodní dům hlásí důrazem na tenkost obvodového pláště prolamovaného pásovými okny i velkými skleněnými plochami či volnou dispozicí vnitřního prostoru. Pro jeho high-tech styl se stalo charakteristické zvýraznění některých technologických prvků, například zábradlí či přiznaného barevně zvýrazněného potrubí vzduchotechniky i plně prosklená eskalátorová hala.

V době otevření v dubnu 1975 šlo o druhý největší obchodní dům v Praze, dostal proto název 02. Číslovku na fasádě však záhy nahradila nepřehlédnutelná rudá hvězda na střeše. Následně byl obchodní dům přejmenován na Máj a toto označení je s ním dodnes nejčastěji spojováno, přestože budova změnila název ještě několikrát. V roce 1992 koupila většinový podíl v obchodním domě Máj americká firma K-Mart. O čtyři roky později získala všechny české a slovenské prodejny řetězce K-Mart britská maloobchodní společnost Tesco a Máj přejmenovala na Tesko My. Začátkem roku 2019 budovu zakoupil stávající vlastník, společnost AMADEUS Real Estate.

 

Nové vydání

FACEBOOK

INSTAGRAM

ČTĚTE DÁLE

QUEENIE ohlásili letní turné 2026! Fanoušky opět čeká hudební léto plné energie a legendárních hitů

Je to už tradice, na kterou se fanoušci každoročně těší. Kapela QUEENIE, jedna z nejlepších tribute kapel na světě, dnes oznámila své letní turné 2026. Po úspěších z letošního roku se kapela vrátí na česká a moravská pódia s novým koncertním programem, který znovu oživí odkaz legendární skupiny Queen a Freddieho Mercuryho.

Dramox uvádí v Londýně zcela vyprodaného Louskáčka z Anglického národního baletu

Vánočnější divadlo snad ani být nemůže! Louskáček v letošním provedení Anglického národního baletu je inscenací, která sklízí ovace napříč světovými médii. Je považována za nejkrásnější současnou verzi slavného baletu. Zatímco v českých divadlech už je Louskáček beznadějně vyprodaný, na Dramoxu jej diváci uvidí od 9. prosince a v zároveň jako čerstvou novinku z letošního roku.

SMS platby 2026: jak rychle a bezpečně platit za kulturu, cestování i zábavu

Přijdeš k narvanému klubu, pošleš jednu zprávu a vstupenka se ti skoro hned objeví v mobilu. Stejnou rychlost dnes zažiješ i ve chvíli, kdy během letu odemkneš palubní zábavu nebo si aktivuješ cestovní služby.

Vánoční průzkum Too Good To Go: téměř polovina českých domácností připravuje na svátky příliš mnoho jídla

Zatímco vyhazování zbytků z Vánoc přiznává 28 % Čechů, téměř polovina uvádí, že se v jejich domácnosti na Vánoce připraví příliš mnoho jídla. Právě to je však nejčastějším důvodem vyhazování vánočních zbytků. Z průzkumu společnosti Too Good To Go, který byl proveden ve spolupráci s výzkumnou agenturou STEM/MARK, také vyplývá, že Češi za sváteční jídlo utratí v průměru 2000 Kč, 62 % z nich na něm však plánuje letos více šetřit.

NECHTE SE OKOUZLIT VÁNOČNÍ OLOMOUCÍ

Vůně punče a skořice, koledy, stánky s vánočními dekoracemi, kluziště pod širým nebem, vyhlídkové kolo nebo plavby lodí po řece Moravě. To je jen zlomek toho, co můžete v Olomouci zažít během adventu. Nenechte si ujít sváteční atmosféru města a navštivte olomoucké vánoční trhy. Příležitost máte každý den od 23. listopadu do 23. prosince.

Jak vznikají poctivé masové speciality. Příběh rodinné značky Čongrády

Co začalo v roce 2012 u dědečkova sporáku jako malý nápad, se dnes mění v příběh poctivého jídla, tradice a řemesla.
Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve vašem prohlížeči.