Tato stránka používá soubory cookies a bez nich nemusí fungovat správně. Povolte prosím soubory cookies ve Vašem prohlížeči.
27. července 2024, svátek má Věroslav
Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou  kapitolu

Obchodní dům Máj v centru Prahy začíná psát novou kapitolu

Po rekonstrukci se veřejnosti znovu otevře už v červnu, láká na nákupy, špičkovou gastronomii i nejmodernější zábavu

Modernizace obchodního domu Máj postoupila do závěrečné fáze. Po dokončení se ikonická historická budova na rohu Národní a Spálené ulice v červnu pod názvem Máj Národní otevře veřejnosti. Namísto dosavadních šesti pater bude nově zpřístupněno devět z celkem jedenácti podlaží.

„Původní monofunkční obchodní dům Máj se promění v moderní víceúčelové centrum Máj Národní, které uspokojí zákazníky na poli obchodu, stravování, kultury a zábavy. Změna spočívá především v zásadním rozšíření nabídky jednotlivých služeb,´´ říká Martin Klán, člen správní rady Máj Národní a.s.

Po rekonstrukci vznikne v obchodním domě Máj Národní moderní ráj odpočinku, hraní a trávení volného času pro všechny generace, pro turisty, ale i každodenní život Pražanů. Současně nezanikne historický ráz domu a autentický genius loci, reprezentující architekturu 70. let minulého století. Na ploše přes 17 tisíc m 2 spojí nový jedinečný prostor v centru Prahy obchody, gastronomii i zábavní park.

Na fasádě budovy Máj Národní bude umělecké dílo od sochaře Davida Černého.

Máj Národní vlastní od roku 2019 developerská společnost AMADEUS Real Estate. Na projektu rekonstrukce od počátku spolupracuje s původními dvěma autory, architekty Martinem Rajnišem a Johny Eislerem, a také s památkáři. Hlavním architektem renovace je AGE project. Celá konverze je unikátní tím, že se podařilo najít vhodné architektonické a technické řešení pro nové moderní funkce objektu současně se zachováním hodnot kulturní památky, kterou je budova od roku 2006. Rekonstrukce v celkovém objemu více než 4 miliardy Kč začala v červenci 2022 a provádí ji stavební společnost Metrostav.

V současné době jsou dokončeny hrubé stavební práce a intenzivně se pracuje na realizaci jednotlivých nájemních jednotek, aby vše bylo připraveno pro instalaci finálních interiérových prvků. Vzniká také unikátní pasáž s křišťálovým nebem a technicistní bělostná eskalátorová hala.

Denní průchodnost kolem ulic Národní a Spálená dosahuje přibližně 90 000 lidí. Mimořádná atraktivita a potenciál místa přivedly do obchodního centra Máj Národní světové koncepty, z nichž některé právě tady otevřou své první jednotky v České republice. V prvním podzemním patře bude k dispozici prodejna Tesco v nové podobě. První a druhé patro obsadí nájemci v kategoriích restaurace, kavárny, květinářství, doplňky, drogerie atd. Foodhall nabídne přibližně 750 míst k sezení a pestrý sortiment rychlého i klasického občerstvení v režii věhlasných značek Popeyes, Burger King, Banh-mi, Prima bašta, Misushi, Amerikanos a dalších. Původní obchodně těžko využitelné prostory v horních podlažích se promění na místa zasvěcená zábavě, kultuře a vzdělávání. A jako jedinečný bonus restaurace s 360° výhledem na celou Prahu umístěná v nejvyšším patře!

Historie Máj Národní

Obchodní dům na rohu Národní třídy a Spálené ulice vznikl v letech 1972–1975 podle vítězného soutěžního návrhu Johna Eislera, Miroslava Masáka a Martina Rajniše. Počin architektů z libereckého ateliéru Sial realizovaný švédskými firmami SIAB a ABV Stockholm ve své době vyvolal velkou pozornost západních odborných médií. Dnes je považován za významný doklad architektury navazující na meziválečný funkcionalismus a předznamenávající styl high-tech.

Jak uvádějí odborné zdroje, k neofunkcionalismu se obchodní dům hlásí důrazem na tenkost obvodového pláště prolamovaného pásovými okny i velkými skleněnými plochami či volnou dispozicí vnitřního prostoru. Pro jeho high-tech styl se stalo charakteristické zvýraznění některých technologických prvků, například zábradlí či přiznaného barevně zvýrazněného potrubí vzduchotechniky i plně prosklená eskalátorová hala.

V době otevření v dubnu 1975 šlo o druhý největší obchodní dům v Praze, dostal proto název 02. Číslovku na fasádě však záhy nahradila nepřehlédnutelná rudá hvězda na střeše. Následně byl obchodní dům přejmenován na Máj a toto označení je s ním dodnes nejčastěji spojováno, přestože budova změnila název ještě několikrát. V roce 1992 koupila většinový podíl v obchodním domě Máj americká firma K-Mart. O čtyři roky později získala všechny české a slovenské prodejny řetězce K-Mart britská maloobchodní společnost Tesco a Máj přejmenovala na Tesko My. Začátkem roku 2019 budovu zakoupil stávající vlastník, společnost AMADEUS Real Estate.

 

ČTĚTE DÁLE

Opava slaví 800. Buďte u toho!

„Perla Slezska“ v letošním roce slaví úctyhodných 800 let. Městská práva jí přiřknul Přemysl Otakar I. dekretem v roce 1224 a od té doby zažila mnohé.

DEADPOOL & WOLVERINE

Nemá smysl předstírat, že o tomhle filmu něco opravdu víme. Studia Marvel/Disney drží celý příběh pod pokličkou a jistí jsme si jenom tím, že ukecaný žoldák ve filmu spojí síly s verzí Wolverina, který ve svém vesmíru nedokázal uspět.

Vítejte v parku DinoLive!

Tento fascinující park v Praze nabízí setkání s více než 70 pohyblivými dinosaury v životních velikostech, z nichž někteří dosahují délky až 18 metrů!

BTC Prague 2025. Prozíravý bitcoiner kupuje Early Bird!

Jsi fanatik do bitcoinů? Věříte v tuto technologii a považujete Bitcoin za nadřazený všem ostatním kryptoměnám? Chtěli byste přijet do Prahy a poslechnout si některé z největších učitelů na téma Bitcoin, kteří se s vámi podělí o svá moudra, a zároveň se setkat s dalšími hodlery a fanoušky Bitcoinu?

Kunovice se vrátí do zlatého věku letectví. Na přehlídce tam představí jedinečnou kolekci uniforem ČSA

Letecké muzeum v Kunovicích bude v sobotu 20. 7. večer patřit fanynkám a fanouškům módy, uniforem a Československých aerolinií. V rámci jedinečné přehlídky nazvané "ČSA se vrací do Kunovic!" tam modelky a modelové předvedou historii této letecké společnosti zhmotněnou v dobových stejnokrojích palubního personálu.

Heineken Balaton Sound 2024 nadchl návštěvníky hvězdným programem i novým uspořádáním areálu

Uplynulý víkend se na břehu jezera Balaton v maďarském Zamárdi konal festival Heineken Balaton Sound. K sobotnímu večeru návštěvnost přesáhla celkově za čtyři dny 100 000 návštěvníků. Publikum zažilo vystoupení jmen jako James Hype, John Newman, Amelie Lens, Paul Kalkbrenner, Reinier Zonneveld, Purple Disco Machine a mnoha dalších. Plážový festival zakončil headliner Timmy Trumpet a jedinečná závěrečná show Q-dance.