„Když jsme Cinnamood zakládali, chtěli jsme obyčejného skořicového šneka povýšit na něco víc. Tak vzniklo moderní designové pečivo, které v sobě kromě netradičních náplní spojuje lásku k řemeslu a malý zážitek – zásadní pro nás je, aby se lidé u rolky zastavili a užili si chvíli společně chvíli pohody,“ vysvětluje vznik značky její spoluzakladatel Luca Breuer, který přijel z Německa osobně podpořit slavnostní otevření pobočky v Jungmannově ulici. Ta se v sobotu 19. července otevře českým zákazníkům jako v pořadí již 43. pobočka Cinnamood v Evropě.
Ikonické rolky poprvé v Česku
Cinnamood letos otevře v Praze své první dvě pobočky – v ulici Jungmannova přivítá zákazníky v prodejně s výdejem s sebou, na Náměstí Jiřího z Poděbrad se zázemím k posezení. Ku slavnostnímu otevření nabídne prvním zákazníkům 100 rolek zdarma. Sortiment německé značky tvoří více než 15 chuťových variant, z nichž většina je čistě rostlinného původu – od pistácie a kokosu, přes Bueno po Chocolate Cherry nebo Matcha Roll.
„V přípravě našich rolek využíváme výhradně ingredience, které svým původem a složením stojí skutečně za to. Náplně vyrábíme z poctivých německých surovin, ovocnou šťávu dovážíme z Francie a necháváme si pražit vlastní kávu. V létě si u nás zákazníci dopřejí s kousky rolky i veganskou zmrzlinu,“ komentuje Anna Schlecht, spoluzakladatelka Cinnamood.
Do Česka koncept přivedla Rufina Tsybyktarova, která Cinnamood poprvé ochutnala v Berlíně a nadchla se pro jeho atmosféru a kvalitu. „Pocházím z Kazachstánu, kde je sdílení a pohostinnost každodenní součástí života. V Praze chci vytvořit místo, kde se lidé rádi zastaví a vychutnají naše produkty. A když odcházejíí, chceme, aby se k nám zase vrátili,“ dodává Rufina.
Budovat komunitu skrze jídlo
Značka se zrodila v Kolíně nad Rýnem v roce 2022 v reakci na poptávku po moderním pečivu s důrazem na kvalitu, netradiční příchutě a dostupnou formu. Za jejím zrodem stáli Anna Schlecht a Luca Breuer — dvojice, kterou spojila nejen láska k sobě, ale i k výjimečnému sladkému pečivu. Z malé lokální pekárny vybudovali značku, jejíž produkty dnes zákazníci koupí na čtyřech světových trzích - pátým je nyní Česko. Jen v domácím Kolíně nad Rýnem se denně prodá až 6 tisíc rolek.
„V propagaci našich rolek sázíme především na komunitu, která se kolem značky vytvořila i díky Instagramu a spolupráci s food influencery. Věříme, že takový přístup překoná krátkodobý trend,“ dodávají zakladatelé.
V plánu jsou i další města
Cinnamood plánuje expanzi nejen v Praze, ale i do dalších částí Česka. V přípravě jsou nové pobočky v obchodních centrech a vlajková prodejna v ještě frekventovanější lokalitě v centru hlavního města. V plánu je také vstup do Brna a dalších velkých měst. Značka si klade ambiciózní cíl – do konce roku prodat až 800 tisíc rollek a vytvořit minimálně 30 nových pracovních míst.
O Cinnamood
Cinnamood je německá značka, která od roku 2022 přináší zákazníkům ikonické skořicové rolky. Společnost se zaměřuje především na využívání kvalitních surovin z Evropské unie, ruční výrobu, budování komunity a prezentaci výrazným vizuálem, na který mohou zákazníci narazit v dalších čtyřech evropských zemích. Dnes funguje ve 34 městech a dál expanduje díky franchisingu a zájmu investorů. Název značky vznikl spojením slov „cinnamon" (skořice) a „mood" (nálada). Značka usiluje o to, aby svým zákazníkům nedopřála jen samotný produkt, ale také náladu a moment spojený s kvalitním jídlem.